3-kunder kan nu betale i Windows Store via mobilregningen

Som første teleselskab i Danmark tilbyder 3 nu, at kunderne kan bruge mobilregningen som betalingsmiddel i Windows Store - ’one-stop-shoppen’ som byder på apps, spil, film, tv-serier og musik. Dette giver kunderne mulighed for sikkert og nemt at foretage indkøb fra et Windows 10 device og betale med deres eksisterende 3-konto.

Fra og med i dag kan kunder hos 3 opleve sikkerheden og bekvemmeligheden ved at købe deres foretrukne digitale indhold som fx Windows 10 udgaven af Minecraft eller Polarr’s fotoredigeringsprogram i Windows Store via deres Xbox, Windows 10 PC, tablet eller telefon – og betale over mobilregningen.

"Vi glæder os til at tilbyde vores kunder denne mulighed for at samle deres indkøb og få et godt overblik på deres mobilregning. Dette nye initiativ matcher vores ambition om altid at tilbyde gennemsigtighed og brugervenlige løsninger. Fra et kommercielt synspunkt er det også en naturlig udvikling af vores forretning, da vi allerede har en ’betalingsrelation’ til kunden," siger Jesper Larsen Wagner, direktør for forretningsudvikling hos 3.

Let at sætte op, let at bruge
Operatørfakturering er en nem og sikker måde at betale for apps og andet indhold i Windows Store. Det er nemt at benytte denne betalingsløsning - kunderne besøger Windows Store, vælger det indhold, de gerne vil købe, vælger ’Mobiltelefon’ som betalingsmetode og indtaster deres telefonnummer fra 3. Når 3 er valgt som betalingsløsning, vil alle fremtidige køb foretaget via den tilknyttede Microsoft-konto blive opkrævet som en del af den månedlige telefonregning og vises under ’Køb via mobil’.

Der er de samme grænser for køb i Microsoft Store, som når 3-kunder bruger premium sms-tjenester (f.eks. til afstemninger eller køb af busbilletter). Dette gør det muligt for kunden at købe for op til 225 kr. ad gangen, max. 1500 kr. inden for syv dage - og max. 2500 kr. inden for en regningsperiode. Som kvittering for købet modtager kunderne en e-mail fra Microsoft. Betalingsløsningen vil være tilgængelig for både private og erhvervskunder hos 3.

Navne på virksomheder og produkter, der er nævnt her, er varemærker tilhørende deres respektive ejere.

• tjenester, løsninger & samarbejder