3’s top 10 over mest solgte mobiler i marts

Apples iPhone 11 indtager igen førstepladsen over de mest solgte mobiler hos teleselskabet 3. Ny på listen er Samsung Galaxy S20, som blev lanceret tidligere på måneden og allerede er på en flot sjetteplads. En ny spiller på listen over mest solgte high-end-tilbehør vidner dog om, at ikke alt er, som det plejer.

Coronakrisen er ikke til at spotte på 3’s liste over mest solgte mobiler i marts måned. Præcis som i februar ligger Apple fortsat i toppen – faktisk er første halvdel af top-10-listen fuldstændig identisk med sidste måned. Men på en sjetteplads finder vi for første gang den nye Samsung Galaxy S20, der blev lanceret 13. marts og har overhalet sin supermodel af et familiemedlem, Samsung Galaxy S20 Ultra.

Wifi-booster er et hit

Mens listen over de mest solgte telefoner ligner sig selv, ser det anderledes ud for listen over det mest solgte high-end-tilbehør. Her har Linksys Mesh WiFi-systemet gjort sin debut og overhalet faste sællerter som Apple TV og Soundboks. Et mesh-netværk består af flere trådløse enheder eller ’routere’, som kan placeres forskellige steder i huset. Systemet kan dermed være en fordel, hvis man bor i et stort hus, hvor wifi-signalet via en enkelt almindelig router kan have svært ved at nå ud i alle hjørner. Og det er nok ikke helt tilfældigt, at produktet lander på top-10-listen netop denne måned, mener 3:

”Når det gælder smartphones, kan vi ikke se, at coronakrisen har ændret kundernes præferencer for brands og modeller. Det er de samme designs og funktioner, der hitter nu som for en måned siden. Til gengæld har vi set en voldsom stigning i efterspørgslen på produkter til hjemmekontoret, så her kan vi tydeligt mærke, at kunderne på kort tid har fået helt nye behov. For et par uger siden var et system som Linksys’ et produkt for de få, men det ser helt anderledes ud i dag,” siger David Elsass, der er direktør for 3’s privatmarked.

Top-10 solgte mobiler i marts 2020

9. Soundboks-højttalere
  10. Marshall-høretelefoner

• top 10 mobiler