3 udvider åbningstider på ”store skiftedag”

Flere medier beretter om, at mange danskere formentlig vil skifte mobilabonnement den 6. juni. For at sikre at alle potentielle kunder kan blive betjent, holder teleselskabet 3 ekstra åbent i kundeservice samt i alle 30 butikker på den store skiftedag. Selskabet har nemlig allerede oplevet en ekstraordinær efterspørgsel henover de seneste uger.

Teleselskabet 3 holder længere åbent i kundeservice og alle 30 3Butikker på den proklamerede store skiftedag den 6. juni. Årsagen er, at teleselskabet forventer ekstraordinært mange henvendelser fra nye kunder som følge af EU’s nye regler om roaming, der træder i kraft 15. juni.

”Mange teleselskaber har været nødt til at ændre på vilkårene for deres eksisterende kunder på grund af EU’s regulering. Det betyder, at de skal varsle kunderne om, at de kan skifte selskab gratis, også selv om de er i binding. Hele markedet er derfor i røre i øjeblikket, og mange forbrugere vil formentlig benytte lejligheden til at undersøge alternativer. Den mulighed vil vi ikke lade passere, og derfor holder vi ekstra åbent i næste uge, og er klar til at betjene så mange kunder som muligt,” forklarer David Elsass, der er direktør for privatmarkedet hos 3.

Ifølge flere medier* vil den 6. juni være den helt store skiftedag, hvor mange mobilforbrugere ’stemmer med fødderne’. Alle 3Butikker åbner således tidligere på tirsdag – nemlig allerede kl. 7 - og lukker først kl. 21. Det vil sige, at de holder 4 - 5½ time længere åbent end normalt afhængigt af butikkens normale åbningstider.

3’s kundeservice for privatkunder holder normalt åbent kl. 9 - 17 mandag til torsdag og fredag til 16.30. Men fra tirsdag den 6. juni og ugen ud holder man her åbent helt til kl. 18.

Stigende efterspørgsel
Hos 3 har hovedprioriteten i forbindelse med EU’s indgreb været at lave mindst muligt om. Derfor fortsætter 3 med at tilbyde sine 3LikeHome-abonnementer, hvor kunderne kan bruge mobilen i 52 lande til samme priser som i Danmark. Og 3 har ikke umiddelbart planer om at ændre på pris eller indhold i abonnementerne. Hos 3 baserer man behovet for at udvide åbningstiderne på en stigning i efterspørgslen på selskabets 3LikeHome-abonnementer i den seneste tid.

”Hos 3 har vi som et af de få selskaber ikke set os nødsaget til at ændre på vores vilkår for langt de fleste kunder og abonnementer, da vi allerede tilbyder roaming i EU - og i øvrigt en række andre lande - til samme priser som i Danmark. Det er der mange forbrugere, der har lagt mærke til, og vi har derfor oplevet en markant ekstra efterspørgsel på vores abonnementer siden midten af maj. Vi forventer, at det vil fortsætte for fuld styrke i næste uge,” siger David Elsass fra 3.

Forbrugere, som gerne vil bestille abonnement hos 3 i uge 23, kan:

1. Besøge 3.dk døgnet rundt
  2. Besøge en af 3’s 30 butikker:
    Tirsdag 6. juni (store skiftedag): kl. 7 - 21
    Onsdag til søndag: Normale åbningstider – se tider for hver butik her: https://www.3.dk/om3/find-butik/

3. Ringe til kundeservice på 70 313 333 på følgende tidspunkter:
    Mandag 5. juni (2. pinsedag): Lukket
    Tirsdag 6. juni (store skiftedag): 9 - 18
    Onsdag 7. juni til fredag 9. juni: 9 - 18
    Weekend: Lukket

Normale åbningstider i kundeservice:
    Mandag: 9 - 18