3 vinder Berlingskes Detailhandelspris 2015

Ved Detail-forums Award Show på Børsen i aftes modtog Teleselskabet 3 Berlingskes Detailhandelspris for sit nye markedsføringsunivers, som med stjernerapperen Snoop Dogg i front, har formået at øge trafikken markant i 3’s butikker og samtidig skabe loyalitet hos sel-skabets kunder.

Prisen uddeles af Berlingske Media og Detail-forum, som er et netværk for ledere i detailbranchen og gives til ”en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for marketing og annoncering” og bedømmes ud fra, om kampagnen er ”trafikskabende, salgsskabende, og om den skaber loyalitet og fører til genkøb”.

Dommer komiteen lagde ved kåringen af 3 vægt på teleselskabets mod til at bryde med ’lokalkolorit’ og kigge mod de internationale kendiseffekter. Komiteen fremhævede 3’s evne til - med stor succes – at skabe et overra-skende univers, der i stil og tone underbygger selskabets overordnede og langsigtede marketingposition og som har skabt stor selvtillid indadtil i organisationen, og en kæmpe effekt udadtil.

3 er selv meget stolte over at have vundet prisen.
”Det er en stor anerkendelse og fantastisk at blive bekræftet i, at alt det arbejde, vi har lagt i denne kampagne siden sidste sommer, nu giver genklang i vores omverden. ”Snoop and Dog”-universet har vist sig at være den mest effektive kommunikationsplatform, 3 har haft i nyere tid. Vi har set en markant fremgang på synligheden af vores reklamer og har med glæde konstateret, at universet er gået rent ind hos målgruppen. Samtidig har vi for-mået at formidle vores stærkeste produkter, 3LikeHome og 3Deling på en måde, så forbrugerne forstår det. Vi har skabt trafik og awareness omkring det, som 3 har at tilbyde og skiller sig ud ved, og det er det, Marketing er sat i verden for”, siger Eri Tomi-Gottschau, Head of Consumer Marketing i 3.

Eri tilføjer: ”Siden vi lancerede ”Snoop and Dog”-universet i september sidste år, har vi oplevet op mod 25 % fremgang i salget og en øget trafik til både vores butikker og til 3.dk. Der er selvfølgelig flere faktorer, der spiller ind her, men det er dejligt at konstatere, at vores kommunikationsplatform både har en stærk gennemslagskraft og positiv effekt på brandet og salget – for slet ikke at tale om den interne stolthed, som også har haft stor betyd-ning. Vi er sammen med vores bureau Co+ i den grad lykkes på alle fronter med dette univers – og det er vi rigtig stolte af!”.

Udover 3 var Hi-Fi Klubben og Stark nomineret til Berlingskes Detailhandelspris.

Kontakt Rikke Juul, Head of PR & Communications, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.