Oplev det uopdagede Mexico

Pressemeddelelse   •   Apr 09, 2018 07:00 CEST

Strand i Mexico

Mexico er strøget op ad ranglisten, når danskerne søger efter eksotiske feriedestinationer og booker rejsen udenlands. Flere og flere drages af Mexicos vilde og farverige landskab, og søgedata fra Momondo viser, at efterspørgslen på Mexico er steget 19% procent det seneste år. Det er især populære byer som Cancun og Mexico City, som trækker danskerne oversøisk, men Mexico har meget andet i skufferne – og denne guide vil give et bud på 5 uopdagede perler, som vil fylde rygsækken med tonsvis af nye og unikke minder.

3 har samarbejdet med Momondo og giver her rejsetips til en rejse ind i det ægte Mexico, hvor et væld af forskellige etniske grupper sameksisterer, og 62 forskellige sprog tales. En rejse ind i en kultur sammensat af charme og gæstfrihed. Og nu bliver det endnu lettere at bevæge sig ind på uopdaget territorie med en online guide i hånden, da 3 har åbnet op for telefoni og roaming uden beregning i lige netop Mexico. Mexico er et ud af fire latinamerikanske lande, som er blevet føjet til 3’s produkt 3LikeHome, som nu inkluderer 57 lande.

Loreto, Baja California Sur – det nordlige Mexicoo

Loreto er en af Mexicos mest undervurderede perler. Her får du rig mulighed for at nyde ferien undervands i selskab med alverdens lokale havdyr. Tag mod Islas Coronado via båd, hvorfra du kan snorkle og nyde synet af de beskyttede øer fra vandet. Havområderne her er beskyttet mod industrielt fiskeri og forurening, så du er derfor sikret det klareste vand, når du i selskab med sæler og skildpadder svømmer rundt.

Funfact:
Hvalernes vandring er et af de naturfænomener, der hver år finder sted i Loreto.

3’s Rejsetip: Hvis du vil bruge din tid lidt fornuftigt under de varme himmelstrøg, så download appen, Save the ocean, på din iPhone og lær lidt om, hvordan du bevarer et sundt miljø og mindsker plastikforurening: https://itunes.apple.com/us/app/earth-save-the-ocean/id1181511211?mt=8