Snoop Dogg i ny eksklusiv aftale med 3

Stjernerapperen Snoop Dogg forlænger sit samarbejde med teleselskabet 3 i Danmark. Fra den 3. august ruller en ny reklamekampagne med den internationale rapper i hovedrollen over tv-skærmene i de danske stuer.

Den internationale stjerne Snoop Dogg har forlænget sin aftale med teleselskabet 3. I selskab med 3’s Boston Terrier-hund fortsætter Snoop Dogg således som 3’s frontfigur i en række nye reklamefilm, der kun vises på dansk tv og som kan ses fra den 3. august.

”Vores univers med Snoop Dogg har virkelig været en stor succes. Snoop har bidraget til at underbygge vores position som klassens frække dreng, der tør gå til kanten, og hans coolness har passet godt til 3’s brand. Salgsmæssigt har Snoop også leveret varen. Derfor er vi også glade for, at Snoop er med på ideen om at fortsætte samarbejdet. Og vi glæder os til at vise danskerne de nye reklamefilm,” fortæller David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark.

Prisvindende univers

Tidligere på året høstede 3 også anerkendelse for det overraskende markedsføringsunivers, da 3 vandt Berlingskes Detailhandelspris. Dommerkomiteen roste teleselskabet for at bryde med ’lokalkolorit’ og kigge mod de internationale kendiseffekter.

”Prisen underbygger det faktum, at Snoop & Dog-universet har været den mest effektive kommunikationsplatform, 3 har haft i nyere tid. Kampagnen har også været en succes internt, hvor universet har vakt begejstring blandt medarbejderne, fordi vi som det eneste teleselskab har fået en international stjerne af Snoops kaliber i hus. Med universet viser vi, at vi tør tænke nyt ved at vælge en anderledes artist. Og det er lige netop den ånd og energi, hvor man vender tingene på hovedet, som vores medarbejdere skal efterleve i hverdagen, hvis vi skal bibeholde vores position som den innovative spiller på markedet,” fortæller David Elsass.

Snoop & Dog deler popcorn og data I de nye reklamefilm, der kun vises i Danmark,sætter Snoop & Dog fokus på et af 3’s kerneprodukter, nemlig ”3Deling”. Her møder seerne igen Snoop og 3’s hund i den karakteristiske hvide lædersofa, hvor de deler en skål popcorn, ligesom man med 3’s 3Deling-løsning deler data på tværs af familiemedlemmer og mobile enheder.

Anerkendt filminstruktør bag reklamefilmDe nye reklamefilm er, ligesom de forrige, optaget i Los Angeles. Og også denne gang har 3 allieret sig med den danske filminstruktør, Niels Arden Oplev, der udover Snoop-reklamerne, også står bag Mænd, der hader kvinder, Drømmen, TAXA og Rejseholdet.

Universet med Snoop Dogg er udviklet i samarbejde med reklamebureauet Co+, der også stod bag Arlas tidligere Cocio-kampagne med Eva Mendes i front.

Fakta om Snoop

• Har solgt over 30 mio. albums
  • Mega-hittet ”Who am I” er produceret af Dr. Dre
  • Snoop Dogg har 35 mio. fans, der følger ham på Facebook
  • 5,8 mio. følgere på Instagram. Under optagelserne til den første reklamefilm med 3 og Boston Terrieren upload’ede han et billede med hunden, hvilket gav cirka 50.000 likes på få timer
  • Snoop Doggs rigtige navn er Calvin Cordozar Broadus, Jr.

For yderligere information til medierne:Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400. Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.

• tjenester, løsninger & samarbejder