ABAX indtager Tyskland og åbner kontor i Berlin

Telematikselskabet ABAX fortsætter ekspansionen i Europa og åbner nu op i Tyskland med et nyt kontor i Berlin.

Det tyske marked har over tre millioner erhvervskøretøjer og er derfor et af de største og vigtigste markeder i verden. Alligevel er markedet fortsat ungt med en markedsindtægt på moderate 15 procent, når det kommer til at bruge nye softwareløsninger inden for telematik og Connected Car segmentet. For ABAX betyder det et hidtil uset potentiale, som man håber kan hjælpe med at øge en allerede voksende portefølje på 210.000 licenser fordelt på otte markeder.

"Vi ser frem til åbningen af kontoret i Tyskland, som er et meget vigtigt og strategisk marked for ABAX. Ligesom i resten af de lande, vi er etableret i, er det tyske marked også optaget af tekniske, solide løsninger, som bidrager til at forenkle hverdagen i virksomheder med små og mellemstore bilflåder. Det er både for at sikre en kosteffektiv drift af selskaberne samt at opfylde skattekravene,” siger Petter Quinsgaard, CEO i ABAX Group.

"Det tyske marked bliver afgørende for os på vejen mod at blive verdens ledende telematik virksomhed. Det fantastiske er, at vi hos ABAX har evnerne til at udnytte markedspotentialet i Tyskland. Det skal vi gøre med hjælp fra de rigtige folk med de rette holdninger samt en solid virksomhedskultur til at understøtte budskaberne,” siger Bjørn Erik Helgeland, COO ABAX Group.
I Tyskland vil ABAX satse på alle deres tre hovedprodukter, hvor ABAX Triplog fungerer som en datahub for nutidens og fremtidens connected car-tjenester med eksempelvis en elektronisk kørebog. Derudover giver sporingsproduktet ABAX Equipment Control og tids- og projektledelsesværktøjet ABAX Worker bedre muligheder til virksomhedsejere med medarbejdere og udstyr ude i marken.

ABAX har i de sidste fem år leveret et gennemsnitligt væksttal på over 30 procent og blev i juni 2017 opkøbt af det internationale investeringsselskab Investcorp for 1,37 milliarder kroner. Hermed bliver Tyskland det første land ABAX etablerer sig i efter opkøbet.

-SLUT-

For yderligere information, kontakt:

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX Group, +47 909 12 277, pq@abax.no

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX Group, +47 980 71 000, beh@abax.no

Om ABAX:

ABAX AS ejes af Investcorp og er Europas hurtigst voksende virksomhed inden for telematikindustrien og en stor aktør inden for salg og udvikling af elektroniske kørebøger for erhvervs- og privatbiler. Derudover udvikler ABAX selv hard- og software til projektstyring, flådestyring og sporing af maskiner og udstyr. ABAX har 450 ansatte og afdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Holland, Polen, Kina og snart Tyskland. Virksomhedens hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no

Camilla Laumatia

Pressekontakt Digital Marketing Manager +47 41592068