Malin Larsson er ny kvindelig salgsdirektør i ABAX

Malin Larsson (34) træder ind i salgsledelsen i ABAX Group som den første kvindelige salgsdirektør for the svenske og finske marked. Larsson har været ansat i virksomheden siden 2011 og har en solid erfaring i salg og salgsledelse.

Malin Larsson beskrives som et stort ledertalent og det blev bevist, da hun i 2017 modtog prisen som “Leader of the Year” i ABAX.

- Jeg er både stolt og ydmyg, men klar til at imødekomme de udfordringer som venter på mig som salgsdirektør for Sverige og Finland. Det er to vigtige markeder for os der tilsammen udgør 35% af vores totale portefølje. Det er to veletableret markeder, men vækstpotentialet er stort, og jeg ser frem til at slå nye rekorder i 2018, siger Malin Larsson, Sales Direktør, ABAX Group.

Malin Larsson blev ansat i tæt konkurrence med både svenske og internationale kandidater. Chief Sales Officer in ABAX Group, Morten Steinvåg, udtaler sig følgende om ansættelsen:

- Jeg er meget tilfreds og glad for at byde Malin velkommen til teamet. Hun har over tid vist stærke egenskaber som leder, og på et operativt niveau har hun gentagende gange leveret positive resultater. Kombinationen af et personligt stærk drive, analytiske egenskaber og et stærkt gå-på-mod gør, at jeg er overbevist om, at hun vil løfte markederne til nye niveauer, så vi kan forstærke vores nordiske position, siger Morten Steinvåg, CSO ABAX Group.

Holdningen til ansættelsen af Marlin Larsson er også delt af Bjørn Erik Helgeland, COO i ABAX Group.

- Gode ledere med gode holdninger til sig selv og til andre er vigtige for ABAX. Malin Larsson har gentagende gange vist sig som en stærk leder og har en evne til at få det bedste ud af dem hun arbejder med. Vi er meget glade for at hun takkede ja til stillingen, siger Bjørn Erik Helgeland, COO ABAX Group.

• Virksomhed, generelt

Om ABAX:

ABAX AS ejes af Investcorp og er Europas hurtigst voksende virksomhed inden for telematikindustrien og en stor aktør inden for salg og udvikling af elektroniske kørebøger for erhvervs- og privatbiler. Derudover udvikler ABAX selv hard- og software til projektstyring, flådestyring og sporing af maskiner og udstyr. ABAX har 500 ansatte og afdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Holland, Polen, Kina og Tyskland. Virksomhedens hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no

Camilla Laumatia

Pressekontakt Digital Marketing Manager +47 41592068