TEKNOLOGI VIRKSOMHEDEN ABAX HAR ØGET OMSÆTNING FIRE ÅR I TRÆK

Larvik 29.8.2018

Årsrapporten for 2017 er klar, og ABAX Group leverer stærke tal igen i år. Den norske virksomhed har haft en omsætning på 527,8 millioner NOK og en EBITDA på 71,7 millioner NOK.

Årsrapporten viser en øget omsætning på 11,9 %.

- 2017 var endnu et godt år for ABAX, hvor vi har oplevet vækst. Procentvis er væksten noget mindre i forhold til tidligere år, men en vækst i omsætning på 56 millioner NOK, og en vækst i EBIDTA på 2,9 millioner NOK er stadig rigtig gode resultater, siger CEO i ABAX Group, Petter Quinsgaard.

Den største nyhed i 2017 var opkøbet af ABAX for 1,8 milliarder NOK af investeringsselskabet Investcorp. Derudover opkøbte ABAX den danske telematik virksomhed Fleetfinder ApS for at styrke markedet i Danmark.

- Med Investcorp som nye ejere, kan vi fortsætte vores rejse mod nye markeder og samtidig styrke vores tilstedeværelse og position i de lande vi allerede er etableret i, siger Petter Quinsgaard, CEO i ABAX Group.

ABAX arbejder kontinuerligt på at blive nummer 1 i verden indenfor sit segment. I 2018 ændrede virksomheden sin mission til “Solutions Provider for the Connected Workspace”, og det er i dette segment virksomheden ser sit potentiale for stor vækst i de kommende år.

- Det er med stor glæde at vi, også i 2017, har formået at vokse og levere stærke resultater. Vi har investeret meget i forskning og udvikling, og vi har også foretaget mange organisatoriske ændringer i år for at være klar til at imødekomme fremtiden og hvad den bringer, siger Bjørn Erik Helgeland, COO i ABAX Group.

Højdepunkter i 2017

Finansielle nøgletal (i MNOK)          2017              2016          Ændring i %

Omsætning                                         527,8             471,8         11,9

EBITDA                                               71,1               68,2           4,3

For mere information:

Petter Quinsgaard, CEO, ABAX Group, +47 909 12 277, pq@abax.no

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX Group, +47 980 71 000, beh@abax.no

Om ABAX:

ABAX er en Solutions Provider for The Connected Workplace. ABAX AS ejes af Investcorp og er Europas hurtigst voksende virksomhed inden for telematikindustrien og gennem smarte løsninger forbinder ABAX hele dit arbejdsområde ved at tilbyde forskellige produkter og tjenester. Disse tjenester giver virksomheder muligheden for at øge produktiviteten, reducere omkostningerne, samtidig med at de holder overblik og øger præstationen blandt ledere og medarbejdere. Alle løsninger tilbydes som Software-as-a-service.

ABAX har 450 ansatte og afdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Holland, Polen, Kina og Tyskland. Virksomhedens hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.dk

Camilla Laumatia

Pressekontakt Digital Marketing Manager +47 41592068