adidas Originals – den håndværksmæssige arv

Helt fra de tidlige dage fokuserede Adi Dassler sin ekspertise på håndlavet fodtøj, der levede op til kravene hos de atleter, han var inspireret af. I dag fører adidas arven videre på fabrikken i Scheinfeld og udviklingsafdelingerne i Herzogenaurach, hvor en række af verdens største stjerner arbejder tæt sammen med adidas omkring udviklingsprocessen.

Under ledelse af Markus Thaler har adidas Originals altid opmuntret sine designere til at sætte sig ind i alle led af produktionen lige fra det traditionelle skohåndværk til den tekniske innovation, der gør det muligt at rykke grænserne. Han har lært sit håndværk direkte af Adi Dassler, og i mere end fire årtier har han levet og åndet for adidas’ etos – og gennem tiden udviklet nogle af adidas’ mest værdsatte modeller.

I denne film videregiver Markus Thaler noget af sin viden til en håndfuld Originals-designere i færd med at skabe en meget limited linie af håndlavede sneakers til Lionel Messi, Snoop Dogg, Caroline Wozniacki og Derreck Rose. Efter mere end 40 år hos adidas nærmer han sig pensionsalderen og det er tydeligt, hvilket vigtigt medlem af adidas-familien, han er. Og måske endnu vigtigere: Markus Thaler vil fortsat være en kæmpe inspiration for designere og produktudviklere hos adidas Originals i mange år fremover.

adidas Originals - The Legacy of Craftsmanship

For mere info kontakt venligst:

Ulrich Scheibelein, Country Brand Communications Manager, adidas Group Denmark: ulrich.scheibelein@adidas.com

• snoop dogg
  • lionel messi