Alone - verdenspremiere på HISTORY®

Alone - verdenspremiere på HISTORY®

Den 24. juni har HISTORY® i Danmark verdenspremiere på Alone, som er en del af en global tv-event i over 150 lande. Serien er et af de dristigste og mest afslørende overlevelseseksperimenter, der nogensinde er forsøgt på tv. I ti uger vil seere over hele verden få et fascinerende indblik i menneskets kamp mod naturen - og sig selv.

Ti mænd sendes ud i den barske natur på Vancouver Island - en ø ved Canadas vestkyst, som vrimler med bjørne, pumaer og ulve. Gruppen af deltagere medbringer kun det, der kan være i en rygsæk, og de overlades til sig selv - uden kontakt til omverdenen - i det rå og ubarmhjertige terræn. Deres mission: At overleve så længe som overhovedet muligt!

Deltagerne er fuldstændig alene, og der er hverken film- eller produktionshold til stede. De må derfor filme alting selv, og de kommer først i kontakt med et andet menneske, når de beslutter sig for at give op og forlade projektet. Hver mand vælger selv indholdet af sin rygsæk - resten er op til omgivelserne og deltagernes kreativitet og overlevelsesevne.

Ingen filmhold - ingen tricks

Der er en halv million dollars på højkant til den deltager, der kan holde ud længst. Mange af de ti mænd har efterladt kone og børn derhjemme, og de vil gøre alt hvad de kan - bygge ly og kæmpe mod rovdyr - for at overleve og stå tilbage som den ultimative vinder.

Uden nogen form for backup står de ansigt til ansigt med total isolation og et enormt psykisk pres, mens de kaster sig ud i det ukendte og selv skal dokumentere deres oplevelser.

I første afsnit udforsker mændene de nye omgivelser, og det går langsomt op for dem, hvilke svære udfordringer de står over for. Da mørket og uhyggen sænker sig den første nat i vildmarken, indser de, at kun én ting er værre end den barske natur: At være helt alene!

Alone har premiere på HISTORY i Danmark onsdag d. 24. juni kl. 21.00.

En digital screener af første afsnit er tilgængelig efter nærmere aftale.

Serien er produceret eksklusivt for HISTORY af Leftfield Pictures, der også står bag en række succesrige tv-formater som Pawn Stars, American Restoration og Counting Cars.

A+E Networks UK er et programselskab med en portefølje af banebrydende faktuelle underholdningskanaler af høj kvalitet, som i Norden omfatter The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 og HISTORY2 HD. Kanalerne sender døgnet rundt, og alle programmer har danske undertekster. Selskabet, som er et joint-venture mellem amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i næsten 100 lande på tværs af Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Øst- og Mellemeuropa, Afrika og Mellemøsten.