Barbarians Rising: Ny storserie på HISTORY

Barbarians Rising: Ny storserie på HISTORY

Danske seere har noget at glæde sig til, når den helt nye serie i otte afsnit, Barbarians Rising, får premiere søndag den 4. september på HISTORY. Dokudramaet beretter om nogle af historiens mest berygtede krigere og deres kamp for at tilintetgøre Romerriget.

Barbarians Rising er fortællingen om Romerrigets storhed og fald set gennem øjnene på de rebeller, som stod i spidsen for oprøret. Romerne kaldte dem "barbarer” - folk som levede en brutal og voldelig tilværelse på kanten af civilisationen. Der var imidlertid også tale om modige mænd og kvinder, som skulle vise sig at forandre verden for altid. Dette er historien om deres 700 år lange kamp for at besejre et af de mægtigste imperier, der nogensinde har eksisteret.

Serien har en stærk rollebesætning med Nicholas Pinnock (Captain America: The First Avenger) som Hannibal, Ben Batt (The Edge of Love) som Spartacus, Kirsty Mitchell (The Royal Today) som Boudicca, Tom Hopper (Black Sails og Merlin) som Arminius, Emil Hostina (Harry Potter and the Deathly Hallows) som Attila, Gavin Drea (What Richard Did) som Alarik, Steven Waddington (The Imitation Game) som Fritigern, Richard Brake (Batman Begins og Game of Thrones) som Geiserik, og Jefferson Hall (Vikings og Game of Thrones) som Viriatus.

De dramatiske rekonstruktioner kombineres med kommentarer fra en bred gruppe af kendte eksperter, som fortæller om de historiske fakta bag legenderne, bl.a. den tidligere amerikanske general Wesley Clark, borgerretsforkæmper Jesse Jackson, Martin Luther King Jr.'s taleskriver og rådgiver Clarence B. Jones samt professorer, arkæologer, forfattere og historikere.

"WONDERFULLY CHOREOGRAPHED AND SHOT" - The Australian

"ENTERTAINING AND ILLUMINATING" - The Wall Street Journal

Uddybende information om serien er tilgængelig i vores Electronic Press Kit, som inkluderer skuespiller- og ekspertbiografier, beskrivelse af hvert afsnit, højopløselige billeder, eksklusive videoklip og meget mere. Det er desuden muligt at se seriens første to afsnit i fuld længde.

Barbarians Rising sendes otte søndage kl. 21.00 fra den 4. september på HISTORY.

A+E Networks UK er et programselskab med en portefølje af banebrydende faktuelle underholdningskanaler af høj kvalitet, som i Norden omfatter The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 og HISTORY2 HD. Kanalerne sender døgnet rundt, og alle programmer har danske undertekster. Selskabet, som er et joint-venture mellem amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i næsten 100 lande på tværs af Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Øst- og Mellemeuropa, Afrika og Mellemøsten.