Pressemeddelelse -

Her er storbyerne, danskerne vil opdage i 2017 - afbudsrejser.dk har kigget i krystalkuglen

1) Lissabon. Når man allerede har været i Barcelona og godt kan lide den afslappede livsstil, maden og nattelivet, men måske synes at byen har fået lidt for mange turister, og at priserne er på vej op...ja så kan vi se at Lissabon får flere og flere danske gæster - mest i den lidt yngre kategori. Det er billigt at spise og drikke i Lissabon, her er masser af gode hoteller til fornuftige priser og så sker der en masse nye ting i byen. Mange vælger at kombinere storbyen med et par dage ved stranden i Estoril, Carcavelos eller Cascais.

2) Belgrad. Serbiens hovedstad er som en østeuropæisk lillesøster til Berlin. Her er et blomstrende caféliv og et vildt natteliv. Det giver respekt at kunne sige "vi var til technofestival i Belgrad" og så kan du både bo, spise og forlyste dig til lave priser. Byen ligger smukt ved de to floder Sana og Donau og har mange fine parker, slotte og palads at kigge på og opleve.

3) Madrid. Hvis Barcelona er New York er Madrid Washington. Lidt mere stram, mere ordentlig og med flere folk i jakkesæt på vej til vigtige møder. Men det er om dagen: om natten er billedet er helt andet, og Madrids indbyggere er dem, der sover mindst af alle i Europas storbyer, siger statistikken. Her er også loppemarkeder, spændende tapasbarer, masser af kultur og hvis man kommer til byen i weekenden forholdsvis lave priser på hotellerne.

5) Krakow. Mange der kommer hjem fra Krakow siger "hvorfor gjorde vi ikke dette allerede for nogle år siden" og der er noget om snakken. Priserne er på vej op og der kommer flere og flere turister, men du kan stadig overnatte på pæne 5-stjernede hoteller til gode priser. Den gamle bydel er hyggelig at gå ture i, man spiser godt og billigt, og i de sidste par år har byen fået mange nye museer.

• Turisme

• storbyrejse
  • rejsetrends
  • ferie
  • eventyr
  • storbyferie

Flyrejser, charter, storbyrejser, hotel, billeje, afbudsrejser - afbudsrejser.dk er søgemaskinen, der finder de bedste tilbud fra Danmarks og Skandinaviens rejsearrangører. Bare i Danmark finder brugeren rejser fra 15 charterselskaber og rejsearrangører, flybilletter fra alle luftfartselskaber der findes, i princip alle hoteller der kan bestilles online i hele verden - og det samme gælder for billeje. Her finder brugeren de bedste tilbud, alt serveret i et brugervenligt design som er nemt at gå til.

Bag afbudsrejser.dk står REISEGIGANTEN AS, et af Skandinaviens store rejseselskaber. Selskabet blev etableret i 2000, og ejer i dag stærke varemærker i fire lande. De mest kendte er destination.se, restplass.no, sistaminuten.se og afbudsrejser.dk. I tillæg til søgetjenesterne har selskabet sin egen turoperatørvirksomhed, med aktiviteter i Norge, Danmark, Polen og Sverige.

REISEGIGANTEN AS har sit hovedkontor i Oslo, hvor der arbejder lige knap 50 personer.

Fredrik Kinnunen

Pressekontakt Repræsentant for Reisegiganten i Danmark Content & PR +4527290720