​ENSŌ - prisvindende, arkitekttegnet spisestel

Danske aida er stolte over at have vundet den prestigefyldte design pris "German Design Award 2016". Det er det arkitekttegnede spisestel ENSŌ, der har sikret aida den fornemme pris.

Tidligere på året lancerede aida det arkitekttegnede stel ENSŌ. Nu løber stellet med en af de mest eftertragtede design priser, og både aida og C.F. Møller, designerne bag ENSŌ, er glade og stolte over prisen, som officielt overrækkes i februar 2016.

ENSŌ betyder cirkel på japansk, og netop cirklen, samt smukke indadgående kurver, karakteriserer designet. Her forenes stilrent nordisk design med inspiration fra et af porcelænets oprindelseslande, Japan, og resultatet er et tidløst, stilrent spisestel, som udtrykker ro og elegance.

Alle elementer i ENSŌ serien er designet, så de på kryds og tværs kan "stackes" efter individuelle behov og ønsker. Det vil sige, at elementerne passer sammen og kan kombineres og stables, så der skabes helt nye, unikke muligheder for borddækning, servering og opbevaring.

Det prisvindende ENSŌ stel er fremstillet i porcelæn af højeste kvalitet. Det stærke højtryks pressede porcelæn, dobbeltbrændt ved højeste temperaturer, sikrer de enkelte elementer en lang levetid og et luksuriøst udtryk. Der ydes 10 års kantskårs garanti, og hele serien tåler både opvaskemaskine, ovn og mikroovn.

ENSŌ er resultatet af et længe ulmende ønske om at skabe et unikt men tidløst kvalitets stærkt stel til priser, hvor de fleste kan være med - et stilrent men iøjnefaldende spisestel med ægte klassiker potentiale. Med den prestigefyldte design pris i ryggen er ENSŌ nu et skridt nærmere målet, og aida ser frem til løbende at udvide serien med nye flotte elementer.

Seneste nyt fra ENSŌ er en stor salatskål (22 cm/diameter) til 299,- DKK.

Priser fra 35,- til 299,- DKK.

C.F. Møller er en af Skandinaviens ældste og største arkitektvirksomheder - og en af Skandinaviens største og mest indflydelsesrige tegnestuer i spændet mellem arkitektur, interiør og design. C.F. Møller Design bygger på skandinaviske, modernistiske designtraditioner og stræber efter et præcist og enkelt designsprog med fokus på funktion.

Nærmeste forhandler oplyses på tlf. +45 87490900 eller på aida.dk.

For yderligere presseinformation, fotos eller produkter til fotografering, kontakt Oxholm Communication på tlf. 50591827 eller e-mail oxholmcommunication@gmail.com.

• borddækning
  • kopper
  • tallerkener
  • spisestel
  • aida
  • sort
  • multifunktionelt
  • skåle
  • german design award
  • prisvindende
  • stel
  • livsstil
  • køkken
  • klassisk
  • indretning
  • bestik

Aida dækker det daglige bord med porcelæn, glasvarer, bestik, køkkenredskaber og gaveartikler i et funktionelt design og høj kvalitet til overkommelige priser.

Anna Margrethe Meier-Larsen

Pressekontakt Marketingchef +45 5338 1473