SAUBER OG ALFA ROMEO HAR STORE AMBITIONER FOR ALFA ROMEO RACING

SAUBER OG ALFA ROMEO HAR STORE AMBITIONER FOR ALFA ROMEO RACING

2019 Formel 1 World Championship vil forene to af de mest historiske mærker inden for motorsport - Sauber og Alfa Romeo - med verdensmester Kimi Raikkonen og den unge italienske Antonio Giovinazzi, der vil køre for Alfa Romeo Racing, tidligere kendt som Alfa Romeo Sauber F1 Team.

Kun et år efter grundlæggelsen den 24. juni 1910 debuterede Alfa Romeo i sin første officielle konkurrence og vandt Regularity Race i Modena. Siden da har legenden Alfa Romeo vundet mange løb og haft top 3 placeringer i mange internationale mesterskaber, herunder Formel 1. I 2019 vil Alfa Romeo Racing-køretøjet ære firkløver emblemet, der siden 1923 har identificeret de aller hurtigste Alfa Romeo-modeller.

Det langsigtede partnerskab mellem Sauber og hovedsponsor Alfa Romeo blev lanceret i 2018. I løbet af det sidste år har holdet gjort løbende fremskridt og det endte med en flot 8. plads i Formel 1 sæsonen.

Samarbejdet er blevet forlænget, ejerskabet og ledelsen af Sauber er uændret og stadig uafhængigt. Men for Alfa Romeo Racing er det blevet mere ambitiøst og målet er at opnå endnu større resultater.

Hanne Langsig Sørensen

Pressekontakt Head of Group PR 21725172