​Erhvervsleasing: Alm. Brand giver køreteknisk kursus til kunders medarbejdere

Erhvervskørsel skal være mere sikkert. Det mener Alm. Brand og FDM, der nu går sammen om at tilbyde et gratis køreteknisk kursus til erhvervskunder i Alm. Brand Leasing.

Erhvervskunder, der leaser biler i Alm. Brand, kan sende medarbejdere på køreteknisk kursus uden at gribe i lommen. Med hver bil, erhvervskunderne modtager fra Alm. Brand, følger en værdikupon til FDMs køretekniske anlæg.

”Vi vil gerne medvirke til at skabe mere tryghed på vejene, og derfor tilbyder vi kurser til erhvervskunder i samarbejde med FDM. På den måde kan man som arbejdsgiver også være med til at udvise ansvar over for sine medarbejdere,” siger Jacob Bender-Petersen, som er salgsdirektør i Alm. Brand Leasing.

For værdikuponen får kursisten en opsummering af færdselsregler for de danske veje. Derudover får chaufføren lejlighed til at øve sig på FDM Sjællandsringen eller FDM Jyllandsringen, mens en erfaren instruktør observerer og giver personlig feedback. Alle kursister modtager desuden en personlig evaluering med råd til, hvor han eller hun med fordel kan være mere opmærksom i trafikken.

”Vi håber på, at indsatsen vil medføre, at der sker færre uheld – store som små – og at vores kunders medarbejdere vil føle sig mere trygge bag rattet,” siger Jakob Bender-Petersen.

Partnerskabet med FDM løber i hele 2018. Ved årets udgang vil parterne evaluere aftalen og vurdere, om det er relevant at forlænge den.

• leasing