Alm. Brand giver landets højeste depotrente – for fjerde år i træk

For fjerde år i træk vælger Alm. Brand at tilbyde pensionskunder landets højeste depotrente.

I 2017 vil nye kunders opsparing således blive forrentet med 4 %. Det sker på trods af, at mange kunder i denne tid med negative renter har svært ved at få et afkast på deres opsparing. Den høje rente skyldes, at Alm. Brand er branchens mest velpolstrede pensionsselskab.

En kvart million mere på bare fem år

Det betyder helt konkret, at kunder, der for fem år siden flyttede deres pension til Alm. Brand har fået forrentet deres penge næsten dobbelt så meget som kunder hos gennemsnittet af de øvrige kommercielle selskaber.

Alm. Brand Liv og Pension er det første selskab, der melder depotrenten ud for 2017. Det er derfor forudsat i ovenstående figur, at branchens depotrente for 2017 er uændret.

Det svarer til, at en 60-årig lønmodtager med en pensionsformue på 2,5 millioner kr., har fået næsten en kvart million mere til sin pensionstilværelse.

”En høj depotrente år efter år betyder helt utrolig meget for økonomien i ens pensionisttilværelse. Vores kunder kan således se frem til et langt større økonomisk råderum, når de pensioneres,” siger chefaktuar i Alm. Brand Liv & Pension, Claude Reffs.

For 2017 er depotrenten fastlagt til:

Rentegruppe 0 (nye kunder) 4,0 %
Rentegruppe 1 5,5 %
Rentegruppe 2 5,5 %
Rentegruppe 3 6,0 %

Depotrente er som udgangspunkt gældende for hele 2017. men kan ændres i løbet af året.

Solidt polstret

Den høje depotrente tilbydes i kombination med nogle af markedets laveste omkostninger, hvor Alm. Brand Liv og Pension i branchens egen portal ”Fakta om pension” fremstår som væsentlig billigere end gennemsnittet.

”Vi behøver ikke at tage et højt tillæg fra pensionsopsparerne. Det kan lade sig gøre, fordi vi har styr på omkostningerne.” siger Claude Reffs.

Alm. Brand Liv & Pension har en bonusgrad på 17,5 %, hvilket er landets højeste. Bonusgraden giver mulighed for stadig at tilbyde høje og konkurrencedygtige afkast til kunderne i fremtiden. Har man for eksempel fem procentpoint mere i bonusgrad end et andet selskab, vil man kunne give en depotrente, der er én procent højere i fem år.

Den høje bonusgrad lover derfor godt for kunderne i Alm. Brand Liv og Pension i forhold til at kunne opnå et stærkt afkast også flere år ud i fremtiden.

For yderligere information

Claude Reffs, Chefaktuar i Alm. Brand, tlf. 35 47 75 71