Ny kommunikationsdirektør i Alm. Brand

Claus Kappel Christensen bliver ny kommunikationsdirektør i Alm. Brand. Han hentes fra Nets og har tidligere i en årrække ledet kommunikationsarbejdet i Nordea i Danmark og senere i Norden.

”Vi har en ambition om, at Alm. Brand skal vækste og forbedre lønsomheden. Det betyder blandt andet, at vi ønsker at være mere synlige og aktive i vores kommunikation. Vi er derfor glade for, at Claus med sin lange erfaring indenfor både ekstern og intern kommunikation i den finansielle sektor har sagt ja til at drive det arbejde”, siger adm. direktør Rasmus Werner Nielsen.

Claus Kappel Christensen er uddannet journalist og har lederuddannelser fra London Business School og Swiss Finance Institute.

Han har tidligere været både pressechef og kommunikationschef for Nordea i Danmark og har ledet kommunikationsarbejdet for Nordea i Norden.

”Alm. Brand står på et solidt fundament af stærke værdier og høj kunde- og medarbejdertilfredshed. Det er et fantastisk afsæt for ambitionen om at øge væksten og lønsomheden i forretningen, og jeg glæder mig til møde mine nye kolleger og sammen sætte retningen for, hvordan kommunikationsarbejdet kan bidrage til styrke Alm. Brand de kommende år”, siger Claus Kappel Christensen.

Claus Kappel Christensen tiltræder stillingen den 2. januar.

• bank
  • pension