Mere saftigt glutenfrit brød med Citri-Fi®

Citri-Fi sørger ikke kun for at give den styrke og struktur til brødet som mangler, når gluten udelades. En anden væsentlig fordel ved Citri-Fi, er at den kan binde fugt i brødet og kan på den måde forbedre tekstur og mundfornemmelse, som ofte er en stor udfordring ved glutenfrit brød.

Lille mængde – store forskel

Ved at tilsætte ca. 0,4% Citri-Fi til opskriften og ekstra vand svarende til 4 gange vægten af den tilsatte mængde Citri-Fi (afhængig af opskriften), er det muligt at gøre det glutenfri brød mere saftigt og forhindre at det tørrer hurtigt ud. Foruden forbedringen af fugtindholdet kan Citri-Fi også hjælpe med at forbedre smagen i det glutenfrie brød.

Citri-Fi kan med stor succes anvendes i fx sandwichbrød og boller.

Citri-Fi fibre

Citri-Fi produceres af den amerikanske Fiberstar Inc og er en naturlig, multifunktionel fødevareingrediens fremstillet af tørret appelsinpulp. Citri-Fi er non-allergen, GRAS, non-GMO, glutenfri samt kosher- og halalcertificeret. Fibrene har en neutral farve, lugt og smag, og skal blot deklareres som fiber.

Kontakt Alsiano A/S tlf. 45 82 82 22 for nærmere information og prøver.

• Fødevare, fødevareteknologi

• fibre
  • fødevareingredienser
  • clean label
  • brød
  • glutenfri
  • citrusfibre
  • citri-fi
  • alsiano

Alsiano er innovative ingrediensløsninger baseret på mere end 55 års erfaring med ingredienser og råvarer. Bag os har vi nogle af verdens førende producenter af innovative ingredienser til bl.a. fødevarer, farma, helsekost og kosmetik.Vi betjener desuden en lang række andre industrier i Norden.

Dorthe Andersson

Pressekontakt Marketingkoordinator Alsiano, Mountainfield 45828222