​SorbicPlus reducerer brødspild

Med mikroindkapslet sorbinsyre er det muligt at opnå lang holdbarhed i brød uden at det påvirker gærens effektivitet i processen.

SorbicPlus konserveringsmiddel fra TasteTech, holder brødet frit for skimmel i op til 30 dage. Dette betyder en længere holdbarhed og dermed mere tid til at anvende brødet og mindre madspild.

Sorbinsyre er meget effektiv til konservering, men er også effektiv mod gær- og skimmelsvampe. Bruger man almindelig sorbinsyre i gærhævet brød er det derfor nødvendigt at tilsætte meget mere gær. Dette problem løses med SorbicPlus mikroindkapslet sorbinsyre og det er dermed muligt at reducere den mængde gær, der skal anvendes til produktionen af brød når man anvender sorbinsyre, med op til 40%, hvilket er med til at reducere omkostninger.

TasteTech har 25 års erfaring med fremstilling af mikroindkapslede aromaer og ingredienser til bagerindustrien. Den unikke indkapslingsteknologi der anvendes i SorbicPlus gør det ideelt til gærhævede produkter.

1. SorbicPlus holder bageriprodukter fri for skimmel i op til 30 dage.

2. SorbicPlus reducerer gærforbruget med op til 40%.

3. Den indkapslede sorbinsyre sikrer en mere jævn fordeling i brødet som forhindrer ”hot spots”.

SorbicPlus kan med stor fordel bl.a. anvendes i

• Pakket brød
  • Bagels
  • Gluten-frit brød
  • Pitabrød
  • Frossent brød

Kontakt Alsiano for mere information om SorbicPlus – tlf. 45 82 82 22.

• Fødevare, fødevareteknologi

• brødspild
  • madspild
  • sorbinsyre
  • ingredienser
  • fødevarer
  • konservering
  • brød
  • gær
  • skimmel
  • holdbarhed
  • tastetech
  • sorbic acid
  • konserveringsmiddel
  • alsiano
  • mikroindkapslet

Alsiano er innovative ingrediensløsninger baseret på 60 års erfaring med ingredienser og råvarer. Bag os har vi nogle af verdens førende producenter af innovative ingredienser til bl.a. fødevarer, farma, helsekost og kosmetik. Vi betjener desuden en lang række andre industrier i Norden.

Alsianos datterselskab, Mountainfield, arbejder indenfor fødevarebranchen med import, salg og distribution af fødevarer og ingredienser til den danske dagligvarehandel. Mountainfield arbejder med et antal varemærker, heriblandt Edgy Veggie, et grønt alternativ til kød baseret på hvede og Smutties frugtsnacks fremstillet af 100% frugt.

Dorthe Andersson

Pressekontakt Marketingkoordinator Alsiano, Mountainfield 45828222