Amadeus opkøber TravelClick og styrker sin position indenfor hotelindustrien

Amadeus opkøber TravelClick og styrker sin position indenfor hotelindustrien

Amadeus meddeler at man har gennemført et opkøb af TravelClick fra Thoma Bravo til en værdi af 1,52 mia. USD. Overtagelsen er et vigtigt skridt fremad i udviklingen af Amadeus' forretningsområde indenfor hotelindustrien. TravelClick tilbyder innovative løsninger til store og små hoteller og hotelkæder verden over.

– Opkøbet af TravelClick styrker vores tilstedeværelse i hotelindustrien betydeligt, og udvider ikke kun vores produktportefølje, men også vores erfaring og globale rækkevidde, siger Luis Maroto, President og CEO i Amadeus. På et meget fragmenteret marked har Amadeus nu de medarbejdere og den teknologi, der er nødvendig, for at hotelejere kan tilbyde deres kunder en endnu bedre bookingoplevelse.

TravelClick bliver en del af Amadeus' hotelkundenhed, som ledes af Francisco Pérez-Lozao. Til at begynde med vil TravelClick være en separat enhed og vil beholde sit varemærke, men vil blive kaldt "TravelClick, et Amadeus-selskab".

– Der er store muligheder i hotelindustrien for en teknologileverandør, der kan forbinde separate systemer og give hotelejere overblik over alle gæster her og nu, forklarer Pérez-Lozao. Det gør det nemmere for hotelejerne at betjene gæsterne på en bedre måde, øge salget og styre omkostningerne bedre.

TravelClick, som har hovedkontor i New York i USA, er en førende leverandør i hotelindustrien og har mere end 25.000 kunder i 176 lande. Virksomheden tilbyder sine kunder innovative skybaserede løsninger, bl.a. et autonomt centralt reservationssystem (CSR – Central Reservation System), et gæstehåndteringssystem (GMS – Guest Management System) til mellemstore hoteller samt forretningsanalyse- og medieløsninger. Med denne produktportefølje kan hoteller distribuere deres tilbud via alle kanaler, både digitale og traditionelle. Det gør det også muligt for dem at forbedre deres digitale interaktion med gæsterne, øge både omsætning og resultat samt reducere omkostningerne og opbygge et stærkt varemærke.

I forbindelse med opkøbet vil TravelClicks ca. 1100 medarbejdere blive overflyttet til Amadeus.

Amadeus' overtagelse af TravelClick er blevet godkendt juridisk på alle relevante markeder, herunder også i forhold til konkurrencelovgivningen.

Amadeus er en teknisk innovatør, som forbinder hele rejsebranchens økosystem – rejseleverandører, sælgere af rejser og de rejsende selv – igennem hele rejsens stadier.

Vi har mere end 15,000 ansatte, dedikeret til at servicere vores kunder og rejsende over hele verdenen. Vi har over 70 kommersielle organisationer i mere end 190 lande.

Vores hovedkontor ligger i Madrid, Spanien; vores forsknings-, udviklings- og produktcenter ligger i Nice, Frankrig; vores driftscenter ligger i Tyskland.

Oldenburg Allé 3. 1tv.
2630 Taastrup