Amadeuslancerer virtuel ”tegnebog” for rejsebureauer

Amadeuslancerer virtuel ”tegnebog” for rejsebureauer

Med en virtuel tegnebog sætter Amadeus fokus på markedet for betalinger fra rejsebureauer til rejseleverandører, der beløber sig til 332 mia. euro pr. år.

Stockholm, 23. februar 2016: Bankoverførsler, traditionelle kreditkort og IATA Billing & Settlement Plan (BSP) har længe været pålidelige betalingsstrømme mellem rejsebureauer og rejseleverandører. Men stadigt flere rejsebureauer leder efter en mere sikker og effektiv løsning: virtuelle kort. Virtuelle kort mindsker risikoen for bedrageri, forbedrer salgsafstemning og hjælper virksomhederne med at få bedre styr på rejseomkostningerne. Samtidig sætter rejseleverandørerne pris på dem, eftersom de får deres penge med det samme.

Hvert år betaler rejsebureauer 332 mia. euro ind til rejseleverandører. Det siges, at kun 20 procent af rejsebureauerne bruger virtuelle kort, mens 61 procent ikke engang ved, at de findes.

Amadeus' løsning B2B Wallet Prepaid knytter to virtuelle kort til samme aftale. Det ene kort giver rejsebureauet bonus på det betalte beløb, mens det andet hjælper bureauerne med at undgå de kortafgifter, der debiteres af visse rejseleverandører. Derudover frigør rejsebureauet tid, da begge kort er fuldt integrerede i bookingsystemet, så betalingen kan ske samtidig med bookingen af rejsen.

B2B Wallet Prepaid supplerer Amadeus' nuværende virtuelle betalingsløsninger og tilbyder rejsebureauer en totalløsning for cash management.

– Rejsebranchen er nu åben over for betalinger med virtuelle kort. Men det er stadig en udfordring at få segmentet til at vokse. Nu har Amadeus udviklet en innovativ løsning, der hjælper rejsebureauer med at spare mere og minimere deres betalingsrelaterede udgifter. Virtuelle kort er generelt accepterede, så rejsebureauer kan føle sig trygge ved, at løsningen fungerer med alle leverandører – fra lavprisflyselskaber til biludlejningsfirmaer og hoteller med flere, siger Celia Pereiro, Head of Travel Payments hos Amadeus.

B2B Wallet Prepaid indføres nu hos flere af Amadeus' kunder rundt omkring i Europa, og virksomheden har i øjeblikket en aktiv dialog med hundredvis af kunder.

Løsningen præsenteres på Amadeus' stand på Business Travel Show i London, kl. 12.00 den 24. og 25. februar.

Jesper Söderström
Adm. direktør, Amadeus Scandinavia