Nemmere at booke forretningsrejser med Ryanair gennem Amadeus

Nu bliver det endnu nemmere for rejsebureauerne at booke Ryanairs Business Plus Fare-billetter for forretningsrejsende.

En god siddeplads, hurtig ombordstigning, fortrinsret i sikkerhedskontrollen, gratis indtjekning af bagage og mulighed for at ombooke billetten. Det er nogle af de ting, som nutidens forretningsrejsende vægter højest.

For at opfylde de forretningsrejsendes krav har Ryanair lanceret Business Plus Fare, som gør det muligt for rejsebureauerne at booke billetter, der automatisk inkluderer de tjenester, som er nævnt ovenfor, uden at det koster ekstra. Business Plus Fare er nu tilgængelig for rejsebureauerne gennem Amadeus.

– Forretningsrejsende har nok andet at tænke på, når de er ude at rejse. Vi vil gerne gøre bookingprocessen smidigere og selve rejsen mere behagelig for dem, så de i stedet kan fokusere på deres arbejde, siger Tim Howe Schroeder, Head of Corporate Sales hos Ryanair.

– Amadeus arbejder til stadighed på at forbedre rejseoplevelsen ved at levere løsninger til flyselskaber som Ryanair, der gør det lettere for dem at skabe relevante og målrettede tilbud til deres rejsende. Vi har også det største netværk af rejsebureauer i verden, og ingen anden GDS-leverandør kan tilbyde den samme eksponering mod virksomhedskunder som os, siger Decius Valmorbida, Vice President of Distribution Marketing hos Amadeus.

Omkring 67 procent af alle bookinger på business og first class foretages via en indirekte kanal. Amadeus er den eneste GDS'er med en såkaldt Light Ticketing-teknik – en integration, som gør det muligt for rejsebureauerne at booke lavprisselskaber på grundlag af den samme proces, som den, der bruges til de mere traditionelle flyselskaber.

I de tre første kvartaler af 2015 noterede Amadeus, at bookinger med lavprisselskaber gennem rejsebureauerne steg med 16,3 procent set i forhold til samme periode året før. I dag distribuerer mere end 80 lavprisselskaber og hybrid-flyselskaber deres bilettpriser til rejsebureauer gennem Amadeus.

Hvad indgår der i Ryanairs Business Plus Fare?

• Gratis indtjek af bagage på op til 20 kg
  • Gratis indtjekning i lufthavnen
  • Premiumsæde med ekstra benplads og/eller hurtig udstigning (såfremt det er muligt)
  • Prioriteret ombordstigning
  • Prioriteret sikkerhedskontrol (kun i lufthavne, som tilbyder tjenesten)
  • Fleksibel billetændring uden ekstra omkostninger

Jesper Söderström
Adm. direktør, Amadeus Scandinavia
E-mail: jesper.soderstrom@sca.amadeus.com

Amadeus er en førende leverandør af avancerede teknologiske løsninger til rejsebranchen på verdensplan. Kundegruppen omfatter rejseleverandører (flyselskaber, hoteller, jernbaneselskaber, færgeselskaber, m.v.), rejsebureauer (fysiske og internetbaserede) samt rejsekøbere (virksomheder og forretningsrejsebureauer).

Amadeus-koncernen beskæftiger mere end 13.000 medarbejdere over hele verden, fordelt på Madrid (hovedkontor), Nice (udvikling) og Erding (drift) samt 71 lokale Amadeus-virksomheder verden over.

Amadeus bygger på en transaktionsbaseret forretningsmodel.

Amadeus er noteret på den spanske aktiebørs under børskoden "AMS.MC” og indgår i indekset IBEX 35.

For mere information om Amadeus besøg www.amadeus.com/sca og den globale blog www.amadeus.com/blog

Oldenburg Allé 3. 1tv.
2630 Taastrup