Vibrations- & tilstandsovervågning af pumper med SIHI-detect fra Armatec

Med denne innovative sensor kan du sikre dit anlæg for unødige driftsstop, sikre levetiden af din pumpe og nedbringe udgifterne på reservedele og down time. Enheden er enkel at installere, enten på lejebukken eller pumpehuset. Den findes i både non-Ex og i Ex-udførsel. Med softwaren SIHI-vibrosoft er det muligt at få en visuel kortlægning af vibrationsdata og data logning.

Sihi-detect er ideel for overvågning af:

► Lejeslid                                   ► Ubalance                                ► Forskydning

► Uacceptable rørmodstand      ► Kavitation                               ► Overskridelse af max flow

► Slid på kobling                        ► Magnetkobling                       ► Løse dele

Kigger man på Life Circle Cost af roterende maskiner, er det klart at ud over energiomkostninger, så er service- og vedligeholdelsesomkostninger det største område for potentielle besparelser. Målet er her at reducere service- og vedligeholdelsesomkostningerne ved brug af en effektiv og intelligent tilstandsovervågning af anlæg. Ved at kunne opdage fejl, slid o.s.v. så tidligt som muligt forebygges fejl og arbejdstiden forkortes på en maskine, som skal serviceres.

Langt de fleste maskiner er i dag overvåget med håndholdt vibrationsmåleudstyr, som kun kan give et snapshot af maskinens tilstand. Med SIHI-detect vil det derimod være muligt at logge samt overvåge online og dermed sikre at afvigelser opdages i tide. Det vil også være muligt at estimere den resterende levetid, der er på pumpen ved at sammenligne de forrige dages målinger. Enheden foretager målinger hvert 30. sekund svarende til over 1 million målinger om året.

Vedligeholdelsesstrategier

Der findes flere forskellige strategier når man taler service og vedligehold. Med en online overvågningsløsning kan vedligeholdelse af anlægget planlægges, skader og nedbrud kan undgås samt hele anlægsprocessen optimeres, og Life Cycle Cost derfor reduceres.

• Miljø, energi

Armatec Danmark, der er ISO 9001-certificeret, har forsynet dansk industri-, miljø- og energianlæg med ventiler, aktuatorer og systemløsninger i over 50 år. Desuden har vi i mere end 30 år forsynet dansk byggeindustri med komponenter og systemløsninger til fjernvarmeinstallationer i hele landet. Nu har vi også et stort program af pumpeløsninger til industrianlæg.

Marie Louise Danielsen

Pressekontakt Marketingansvarlig +45 46 96 00 00