ASICS’ første sports-bh med ekstra støtte lader kvinder yde deres bedste

ASICS lancerer sin første sports-bh med ekstra støtte for at gøre det mere behageligt for kvindelige sportsudøvere at løbe og træne. ASICS Zero Distraction Bra er designet til at opfylde de behov, som eksisterende sports-bh’er ikke kan dække. Enhver detalje er blevet gennemgået for at forbedre komforten og ydeevnen for kvinder – uanset størrelse, form og fysisk formåen. ASICS Zero Distraction Bra fås i det fulde sortiment med bånd og skåle i 15 størrelser fra januar 2017.

Produktet er konstrueret med avancerede materialer og teknik, og samtlige detaljer er designet til at forbedre komfort og ydeevne i forbindelse med sportsaktiviteter med hårde nedslag.

Vigtig teknologi:

• Støbte skåle i Spacer Mesh omslutter og komprimerer hvert enkelt bryst for at give bedre støtte, mindske bevægelsen med 60 %* og give fuld dækning
  • Bredt bånd forneden giver en god grundstøtte
  • Polstrede skulderstropper mindsker belastningen af skuldrene
  • Stropper foran til justering af pasformen, mens man træner
  • Egenudviklet krog-lukning, som giver en unik pasform med høj komfort
  • Power mesh-zoner bagpå, som giver bedre støtte og ventilation

Unikt design baseret på viden
På trods af det store udbud af sports-bh’er på markedet viser forskning**, at langt de fleste kvinder (75 %) ikke er tilfredse med deres eksisterende sports-bh. Roden til problemet er smerter i bryst, skuldre og den øvre del af ryggen, som skyldes utilstrækkelig kontrol af brysternes bevægelse, ubehag og en pasform, som ikke kan justeres. Denne viden var drivkraften bag ASICS Zero Distraction Bra.

Forskere fra ASICS Institute of Sport Science brugte næsten tre år på at udvikle en løsning. Ved hjælp af forskning og biomekaniske test af kvinder i forskellige størrelser og med forskellige former undersøgte forskerne, hvordan bryster bevæger sig i forbindelse med udøvelse af sport med hårde nedslag, når de ikke får nogen støtte (uden bh) og ved brug af eksisterende sports-bh’er. Dermed kunne der laves en række forbedringer, som gav en mere individuel pasform.

Resultatet, ASICS Zero Distraction Bra, er en robust sports-bh, som leverer både komfort og høj ydeevne i forbindelse med hård løbetræning og styrketræning:

• 60 % mindre bevægelse***
  • forbedret pasform med fuld justerbarhed i alle zoner, fås med skåle og bånd i 15 størrelser
  • åndbare materialer og individuel pasform, så du undgår, at den gnaver og giver ubehag, men derimod leverer den bedst mulige komfort

Støtter kvindelige sportsudøvere
I forbindelse med lanceringen af ASICS Zero Distraction Bra introducerer ASICS-kampagnen ‘What Matters is You’, som giver kvinder mulighed for at udfordre sig selv og ASICS.

Dr. Tsuyoshi Nishiwaki, som er Senior General Manager og Executive Officer på ASICS Institute of Sport Science, udtaler, at “ASICS’ nye Zero Distraction Bra og rådgivningstjeneste er et bevis på ASICS’ engagement i at hjælpe flere kvinder med at nyde sport og præstere maksimalt. Kvinder er en voksende og vigtig målgruppe for ASICS, og vi vil derfor blive ved med at forske og tale med kvinder over hele verden for at finde ud af, hvordan vi kan blive endnu bedre til at opfylde deres behov. Det her er bare det første af mange nye produkter til kvinder, der er på vej fra ASICS Institute of Sport Science.”

Zero Distraction Bra fås i det fulde sortiment med bånd og skåle i 15 størrelser på udvalgte markeder fra januar til en vejledende udsalgspris på 500DKK.

Du kan finde mere information om ASICS Zero Distraction Bra på: asics.com.

Følg eller bliv en del af communityet ‘What Matters is You’ online ved at bruge hashtagget #whatmattersis

* Kvantificerede forskningsresultater sammenlignet med forhold uden bh målt af ASICS Institute of Sport Science.

** Journal of Sports Sciences, Volume 32, 2014 - Issue 9, An investigation into breast support and sports bra use in female runners of the 2012 London Marathon

*** Kvantificerede forskningsresultater målt af ASICS Institute of Sport Science.

Anima Sana In Corpore Sano betyder “En sund sjæl i et sundt legeme” og er et gammelt latinsk ordsprog, som akronymet ASICS udspringer af, og det fundament, som brandet stadig hviler på. Virksomheden blev grundlagt af Kihachiro Onitsuka for mere end 60 år siden og er i dag en af de førende designere og producenter af løbesko og andet fodtøj, beklædning og tilbehør til sportsudøvere. Du kan læse mere på www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive