ASICS går et skridt videre i udviklingen af GEL-KAYANO

Sportsbrandet ASICS er kendt for sine performanceprodukter og lancerede nylig sin seneste version af GEL-KAYANO-skoen, GEL-KAYANO 24. GEL-KAYANO 24 er designet til højtpræsterende løbere og er udstyret med en lang række af ASICS' teknologier, blandt andet MetaClutch, som blev introduceret for første gang i 2016, da ASICS’ lancerede sin hidtil mest innovative langdistancesko, MetaRun.

“I dag er der flere og flere, der bruger løb som en del af deres træning. Vi har et stort antal GEL-KAYANO-løbere, som vil nikke genkendende til den suveræne komfort og løbefornemmelse og anbefale skoen til alle løbere, så de også kan opleve den helt rigtige kombination af dæmpning og stabilitet”, sagde Gerard Klein, som er Senior General Manager for Global Performance Running hos ASICS Corporation. “GEL-KAYANO 24 er en sand flagskibsmodel i ASICS' løbekollektion, som man roligt kan glæde sig til.”

Forbedret stabilitet og pasform
I mere end 20 år har GEL-KAYANO-serien ydet konstant stabilitet og komfort til løbere på alle niveauer. Den 24. version af skoen, GEL-KAYANO 24, har et skrånende Dynamic DUOMAX-støttesystem langs midten af skoen, som sikrer stabilitet fra første til sidste skridt på løbeturen.

Konstruktionen og materialet i MetaClutch-teknologien gør det muligt at tilføje et exoskelet i form af en udvendig hælkappe med indbygget hukommelseskum, som smyger sig om hælen fra siden og bagfra og giver den enkelte løber en unik pasform i hælen.

Komfort og støtte, der holder
Den nydesignede overdel i jacquard-mesh forbedrer pasformen og komforten, som optimeres yderligere af Ortholite X-40-inderstrømpen, som har en højere densitet for at øge tilbagespringet. SpEVA 45-læsten på GEL-KAYANO 24 sikrer en overdel med suveræn støtte, og ved at kombinere den med synlig GEL-dæmpning i forfoden og hælen samt en FlyteFoam-mellemsål kan løbere nyde endnu højere komfort, når de løber langt. De nye patenterede indlæg med struktur i skoens overdel giver ekstra støtte til foden på lange løbeture og er især en fordel for løbere med overpronation.

GEL-KAYANO 24 har en vejledende udsalgspris på 1500 DKK og kan købes på asics.dk samt i udvalgte løbebutikker.

GEL-KAYANO 24 har blandt andet:

• MetaClutch: udvendig hælkappe
  • I.G.S(Impact Guidance System)
  • PLUS3og kønsspecifik dæmpning (damemodel)
  • GEL-dæmpningssystem i forfod og hæl
  • Ortholite X-40-inderstrømpe
  • SpEVA45-læst
  • Dynamic DuoMax-støttesystem
  • FluidFit-overdel
  • GUIDANCE LINE
  • Guidance Trusstic System
  • Mellemsål: FlyteFoam, SpEVA