ASICS og IFF har underskrevet 4 års samarbejdsaftale

ASICS og det Internationale Floorball Forbund (IFF) har underskrevet en 4-årig sponsoraftale, hvilket gør ASICS til officiel IFF partner frem til den 31. december 2014.

Kontrakten blev underskrevet søndag den 6. februar ved ISPO messen i München.

- Floorball sporten er et frisk ansigt på sportsmarkedet med en entusiastisk og ungdommelig gruppe af fans og deltagere. Floorball er stadig i rivende udvikling i lande som Sverige, Finland, Tjekkiet og Schweiz og har stort potentiale i mange andre lande som Tyskland, Norge og Canada. Dette gør Floorball til en attraktiv partner for ASICS, forklarer Timo Lepistö, ASICS’ salgschef

Målet for partnerskabet er, at IFF og ASICS vil arbejde sammen om at udvikle Floorball sporten og ASICS produkter og bringe dem til et større internationalt publikum.

ASICS vil være den officielle leverandør af tøj til IFF Floorball og eneleverandør af dommerudstyr. ASICS har brand eksklusivitet ved alle IFF aktiviteter og vil her samtidig have brand eksponering, herunder IFF’s vigtigste begivenheder: IFF’s mandlige og kvindelige verdensmesterskaber i Floorball.

ASICS ’premium’ Floorball fodtøj lanceret i efteråret 2011

I efteråret 2011 vil ASICS for første gang lancere dets ’premium’ kvalitets floorball fodtøjskollektion til både mænd og kvinder. Disse produkter, GEL-Cyper Speed og Gel-Cyper Zorro, er specielt udviklet og designet til floorballsporten. Floorball fodtøjskollektionen er testet af nogle af verdens bedste – og ASICS sponsorerede – floorball spillere, herunder Magnus Svensson (Sverige), Esa Jussila (Finland), Mikael Järvi (Finland) og Milan Fridrich (Tjekkiet).

- Aftalen med ASICS hæver kvaliteten af IFF’s service output i forhold til vores arrangementer op på et nyt niveau, med det - specielt for floorball - designede dommer outfit og floorball relateret fodtøj, Gel-Cyper, siger IFF direktør, Mr. Tomas Eriksson.

- Sammen med ASICS søger IFF at finde nye veje til at formidle viden og promovere floorball sporten overfor nye markeder og derudover at finde nye måder at arbejde sammen med en beklædningssponsor på. Vi tror på, at vi sammen kan øge sportens synlighed og give ASICS trinvis tilstedeværelse på sportsmarkedet gennem den dynamiske unge og hastigt voksende Floorball samfund, udtaler IFF generalsekretær, Mr. John Liljelund

For mere information, kontakt venligst:

Mr. John Liljelund, IFF general-sekretær, +358 400529030

Mr. Timo Lepistö, Asics, +358 505903255

• floorball
  • iff
  • samarbejdsaftale

Anima Sana In Corpore Sano, betyder “En Sund Sjæl i et Sundt Legeme” og er en gammel latinsk frase, hvorfra ASICS’ navn er afledt og er den fundamentale platform, hvorpå brandet stadig står.  Virksomheden er grundlagt for mere end 60 år siden af Kihachiro Onitsuka og er nu en førende designer og producent af løbesko, såvel som andre sportssko og tilbehør. For yderligere information, besøg www.asics.dk.

Pressekontakt Communications Executive