GØR HVERT SKRIDT BLØDERE MED DE NYE ASICS' GEL-CUMULUS 21

Hvem siger, at man ikke kan forbedre en klassiker? I 20 år har GEL-CUMULUS-modellen været den foretrukne sko blandt loyale fans – lige fra professionelle løbere til begyndere. Men der er altid plads til forbedring inden for løb, og derfor har ASICS Institute of Sport Science (ISS) forbedret affjedringen og gjort pasformen dobbelt så god i særlige dele* af den nye GEL-CUMULUS 21 og gør dermed løbeturen endnu mere komfortabel.

GEL-CUMULUS 21-skoen er designet til at aflaste fødderne over lange afstande med blød affjedring, og den indeholder en kombination af FLYTEFOAM Propel-teknologien og GEL-teknologien til hæl og forfod, som giver ekstra fjedring og stødabsorbering i verdensklasse, så du kan løbe længere. Med ekstra skum i ankelstykket sikres en blødere, mere affjedret følelse.

I udviklingen af hver ASICS-sko, inklusive de legendariske modeller, gennemgår skoene omfattende test og en udviklingscyklus, der afgør om skoene skal frigives, og det bliver de kun, hvis dataene påviser, at den aktuelle sko kan udkonkurrere forgængeren. For GEL-CUMULUS 21-modellen var målet at forbedre pasformen og affjedringen. Det opnåede man ved at introducere to nye dele i GEL-CUMULUS 21-modellen:

1. Den forbedrede diskrete snøringskonstruktion, som sikrer en endnu bedre pasform med markant forbedring af det tværgående stykke og midterstykket.

2.  Kombinationen af FLYTEFOAM-mellemsålen, blødere FLYTEFOAM Propel og GEL-teknologien under hælen har forbedret brugskomforten, hvilket giver løberne øget affjedring.

GEL-CUMULUS 21-modellen fås hos ASICS-detailhandlere og -onlinebutikker samt specialløbeforretninger fra maj 2019.

Du kan finde flere oplysninger om produktet på asics.com eller ved at se GEL-CUMULUS 21

De ejendomsretlige teknologier i GEL-CUMULUS 21-skoen er:

Synlig GEL-teknologi under hæl
Den synlige GEL-teknologi, som ses under hælen, reducerer stød, når foden kommer i kontakt med løbeunderlaget.

FLYTEFOAM Propel-teknologi
Letvægtsmellemsål i skum, som er blød og affjedrende.

FLYTEFOAM-teknologi
Lettere og mere slidstærk end traditionel materiale til mellemsåler. Dette er ASICS' letteste materiale til mellemsåler.

GEL-teknologi til forfodsdrejning
Blødere materiale under forfoden, der fungerer med GUIDANCE LINE-mellemsålsteknologien, så foden får en bedre position, og der sikres en mere naturlig gang.

I.G.S (Impact Guidance System)
I denne designfilosofi sammenkædes komponenter såsom affjedring ved hjælp af GEL-teknologien og GUIDANCE LINE-teknologien for at forbedre fodens naturlige gang i hele skridtlængden.

SpEVA 45-lasting
2 mm blød, slidstærk affjedring indlagt lige under indersokken for at sikre øget komfort.

--------------------------------------------------------

*ASICS Institute of Sport Science-test – Evaluering af resultater fra statiske test af pasformen viste dobbelt så god pasform på det tværgående stykke og en markant forbedring af pasformen på midterstykket.

Anima Sana In Corpore Sano betyder “En sund sjæl i et sundt legeme” og er et gammelt latinsk ordsprog, som akronymet ASICS udspringer af, og det fundament, som brandet stadig hviler på. Virksomheden blev grundlagt af Kihachiro Onitsuka for mere end 60 år siden og er i dag en af de førende designere og producenter af løbesko og andet fodtøj, beklædning og tilbehør til sportsudøvere. Du kan læse mere på www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive