Spar energi på opvasken

Opvaskemaskinen er for længst blevet en uundværlig partner i en travl hverdag, og nu bliver den også en vigtig parameter i familiens samlede energiforbrug til glæde for miljøet og din pengepung.

ASKO Vølunds ECO-opvaskemaskiner er konstrueret, så det er nemt at skifte til en mere miljøvenlig og grøn livsstil, uden at det bliver en videnskab.

Det unikke ved ECO-opvaskemaskinerne er, at de også kan tilsluttes det varme vand i stedet for det kolde. På den måde kan du bruge det varme vand, som allerede findes i hjemmet. Maskinen skal ikke bruge el på at varme vandet op, men sluttes direkte til det varme vand, du får fra fjernvarme, solvarme eller andre miljøvenlige kilder. På normalprogrammet (EU test-program) sparer man ca. 32 pct. på elforbruget i forhold til en A-mærket opvaskemaskine. Ved brug af andre programmer er besparelsen højere.

Til ECO-opvaskemaskinerne anbefales tilgangsvand med en temperatur på ca. 60 °C. Sætter man maskinen på et program, som kræver en højere temperatur, varmer maskinen selv vandet op. ECO-opvaskemaskinerne er desuden supereffektive og sparer helt op til 21 minutter pr. opvask. På budgettet betyder det en årlig besparelse på op mod 490 kr. ved en daglig opvask på grydeprogrammet.

Alle opvaskemaskinerne fra ASKO Vølund er produceret i henhold til miljøcertificeringen ISO 14001, som betyder, at produktionen udføres så miljøvenligt som muligt. Det har også betydet, at ASKO Vølunds topmodeller er blevet godkendt til at bruge det nordiske miljømærke, Svanemærket.

Brug af husholdningsmaskiner, som anvender varmt tilgangsvand, anbefales desuden af Elsparefonden, som hilser den ny teknologi velkommen.

• miljøvenlighed
  • hjemmet
  • opvaskemaskiner

ASKO Vølund

ASKO fremstiller miljøvenlige apparater til køkken og vaskerum med fokus på design, holdbarhed og funktionalitet. ASKO hvidevarer kombinerer en moderne minimalisme med en kvalitet, der er typisk
for skandinavisk design med respekt for miljøet. I mere end 60 år har ASKO opvaskemaskiner og
ASKO vaskemaskiner hjulpet mennesker over hele verden til at lave mad, vaske og tage sig af
familie og miljø.

Gorenje Group Nordic A/S

Siden lanceringen af det danske datterselskab i 1976 med hovedkvarter i København er Gorenje Group Nordic vokset til en multinational virksomhed med ansvar for hele Norden og Baltikum. Med et sortiment, der omfatter fem hvidevaremærker, nemlig Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag og Upo, der afsættes i otte lande via et bredt og dygtigt distributionsnet, ønsker Gorenje Group Nordic at levere et bredt sortiment af innovative, designbaserede produkter og serviceydelser, som skaber enkelthed for kunderne, og dække forskellige segmenter og prisklasser.
www.GorenjeGroupNordic.com

Pressekontakt Project Manager Marketing +45 36360425