Sådan kommer du i gang med at blogge for din virksomhed

Blogging er et vigtigt redskab for en virksomheds online marketing og vil booste din søgemaskineoptimering. Men hvordan kommer du i gang? Det første du skal tænke over, er, hvordan du vil udgive indhold på nettet. Der findes betalte og gratis værktøjer til rådighed, der gør det nemt og smertefrit at publicere dit indhold online. Og alt efter om du er en haj til html eller slet ikke har stiftet bekendtskab med det, findes der platforme som passer til dit temperament og dine kundskaber. Den vigtigste ting du først skal gøre, inden du blogger er at inkorporere bloggen, som en del af dit website.

Vælg et emne
Tænk over hvad din blog skal handle om. Jo mere fokuseret den er, jo bedre.

Hvor ofte skal du blogge?
Hvis du er nybegynder bør du starte langsomt. Du bliver ikke eksperti at blogge fra dag 1. Hvis du slet ikke er vant til at skrive, skal du lige op i gear. Det kan godt være, du har et væld af ideer – og det er godt, men gem dem på et stykke papir. Lad være med at skrive fem blogindlæg til at starte med. Meningen med en blog er, at du skal holde den kørende. Ikke skrive en masse den første uge og så lad den være død i flere måneder derefter. Dette er en fejl mange begår.

Vigtige ingredienser for at skabe et godt blogindlæg
Et godt blog-indlæg bør indeholde flere vigtige elementer:

• En opsigtsvækkende titel. Titlen på dit blogindlæg er det første, folk ser, når de ankommer til selve siden. Og det er også det første de ser, når du informerer om at du har skrevet indlægget på for eksempel sociale medier. Det er vigtigt at titlen klart angiver hvad artiklen handler om. At den er præcis, koncis og indeholder søgeord.
• En velformuleret tekst. Vær vedkommende, reel og vær ikke bange for at give det et personligt præg. Derudover bør du også overveje formatteringen, så artiklen er nem at læse.
• Billeder og/eller videoer. Relevant multimedieindhold gør en blog artikel sjovere at læse og mere mindeværdig.
• Links. Links kan pege overpå destinationssider, andre indlæg du har skrevet eller andet. Dette vil hjælpe dig til at genere flere leads til dit indhold.

Tre ideer til hvad du kan blogge om
• FAQ. De fleste virksomheder får stillet de samme sædvanlige spørgsmål igen og igen. Tag hvert eneste spørgsmål og lav det om til et blogindlæg hvor du besvarer spørgsmålet.
• Fordele og ulemper ved dit produkt.
• Trends indenfor din branche. Hvad tales der om lige nu i din branche? Hvad går I op i? Sæt ord på det og skrive en artikel om det.

• søgemaskineoptimering
  • seo