Audi R8 LMS

Afgørende Audi-tests af to danske racertalenter

Siden Audi indgik samarbejde med Nicolaj Møller Madsen og Nicklas Nielsen er de to talenter fortsat med at imponere motorsportscheferne i Ingolstadt. I august får de endnu en chance for at bevise deres værd.

Foreløbigt har det bl.a. ført til henholdsvis en andenplads i Silver Cup i GT3 Blancpain Sprint Series og en plads hos Audi Sports talentskole.

I august får de to danskere endnu en chance for at bevise, at de er værd at satse på i fremtiden. Det sker, når Nicolaj Møller Madsen sætter sig bag rattet i GT3 Masters, og Nicklas Nielsen tager hul på den første af i alt seks betydningsfulde tests i en Audi R8 LMS-racer. "De er alle rigtig vigtige for min drøm om at køre GT3 for Audi til næste år", fortæller den unge kører, der kan gå efter sin tredje podieplads i Audi Sport TT Cup i starten af september.

Følg Møller Madsen på søndag - online eller i Odense
Når weekendens GT3 Masters går løs, får Nicolaj Møller Madsen meget fint selskab i Audien i form af Markus Winkelhock, der tidligere har kørt Formel 1 og DTM, og der som Audi Sport-fabrikskører senest kæmpede med om sejren til 24 timers-løbet i Spa. "Det bliver en kæmpe mulighed for at vise mig frem foran nogle af de allerbedste. Markus Winkelhock er virkelig en rigtig dygtig kører, så der er noget at leve op til, så jeg glæder mig helt vildt", lyder det i pressemeddelelsen fra Nicolaj Møller Madsen. De to kørere kender hinanden fra tidligere, hvor Winkelhock coachede danskeren mod hans flotte andenplads i sidste års Audi Sport TT Cup.

Løbet finder sted på søndag den 7. august fra kl. 12.00-14.30, og kan følges følges live her eller - hvis man er i den del af landet - hos Audi Odense, der sørger for mad og hygge, mens det fynske motorsportstalent koncentrerer sig om at sætte konkurrenterne på Nürburgring.

______________