Sæson #2 af Audi Sport TT Cup skydes i gang i weekenden

Sæson #2 af Audi Sport TT Cup skydes i gang i weekenden

Om få dage lyder startskuddet for anden sæson af Audis one-make cup for unge talentfulde kørere, Audi Sport TT Cup, på Hockenheim-banen i Tyskland. 16 permanente kørere skal dyste om årets titel, heriblandt de to danske talenter, Patrick Egsgaard og Nicklas Nielsen, som Audi Danmark har indgået samarbejde med.

Feltets kørere kommer fra 11 forskellige lande og har en gennemsnitsalder på 20 år, hvor den yngste er 17 og den ældste er 27. Som forberedelse til sæsonen har talenterne været på fitness camp i Oberstdorf og netop gennemført en test camp på Hockenheim-banen, hvor de tilbagelagde i alt 4.400 kilometer i den 301-hk stærke og 1.125 kg tunge Audi TT Cup-bil og samlede vigtig data og erfaring til deres individuelle setup af bilen.

”Vi har et rigtig godt mix af debutanter og drevne kørere, der også deltog i sidste års cup, og generelt ligger deres køreegenskaber på et meget højt niveau”, siger Philipp Mondelaers, projektleder for Audi Sport TT Cup, der har store forventninger til 2016: ”Alle deltagere er meget motiverede og der er ingen tvivl om, at vi endnu engang vil få en meget spændende sæson”.

Begivenhederne på Hockenheim starter kl. 11.25 med træning, mens den 30-minutters kvalificeringsrunde finder sted lørdag kl. 9.05 efterfulgt af første løb kl. 12.10. Weekendens andet løb starter søndag kl. 16.20. Begge kan live-streames på Audi Media TV.

Løbskalender: Audi Sport TT Cup 2016

6.-8. maj, Hockenheim (Tyskland)
26.-29. maj, Nürburgring (Tyskland)
24.-26. juni, Norisring (Tyskland)
15.-17. juli, Zandvoort (Holland)
09.-11. september, Nürburgring (Tyskland)
23.-25. september, Budapest (Ungarn)
14.-16. oktober, Hockenheim (Tyskland)

Læs mere om Audis one make-cup her.