Grillaftenen er reddet med nyt, revolutionerende stegetermometer

To jyske grillentusiaster har udviklet et intelligent og interaktivt stegetermometer, hvor flere målepunkter og en matematisk udregning sikrer perfekt tilberedt kød på grillen. Hver gang. Det betyder at du kan droppe stressen og i stedet slappe af og hygge med dine gæster. Termometeret finder nemlig selv kødets kernetemperatur og et tidspunkt for hvornår kødet er færdigt. Nemt!

Vi kender det vidst alle sammen. Solen skinner, vennerne er samlet i haven, der er vin i glassene, og der hygges. Men én person mangler; grillmesteren, der febrilsk forsøger at ramme perfekt tilberedt kød, som skal være færdigt samtidig med de andre ting på menuen. Der er stress på. Grillen bliver åbnet og lukket, stegetermometeret bliver flittigt brugt – stukket i kødet forskellige steder i forsøget på at måle kernetemperaturen – og alligevel er resultatet ikke som håbet, når den ofte dyrt indkøbte steg ender med at få for meget eller blive serveret ti minutter efter kartofler og salat.

CookPerfect gør dig til grillmester

Nu kan du undgå frustrationerne. Med et nyt og banebrydende stegetermometer er du garanteret perfekt tilberedt kød uanset, hvordan stegetermometeret er placeret i kødet. Hver gang. Med CookPerfect ved du nemlig præcist, hvornår dit grillkød er perfekt. Det intelligente stegetermometer gør dig altså til grillmester samtidig med, at du kan hygge sammen med dine gæster.

”I princippet startede idéen med en irritation over, hvor kompleks det er at opnå den rette tilberedning af kød på grillen med de stegetermometre, der fandtes på markedet. Som så mange andre danskere elsker jeg at grille, men alt for ofte har gode bøffer på min grill fået for lidt eller for meget, også selvom jeg altid bruger et stegetermometer. Min tanke var, at det måtte kunne gøres simplere og bedre, og den tanke har nu resulteret i CookPerfect,” siger Martin Kloster, grillentusiast og idémanden bag CookPerfect, der sammen med en barndomskammerat fra Vestjylland har stiftet firmaet.

Hemmeligheden er en specieludviklet algoritme

Normalt, når man stikker et stegetermometer ind i kød, bliver temperaturen kun målt i spidsen af spyddet. Det betyder, at man skal ramme kødets kerne helt præcist. Det unikke med CookPerfect er, at spyddet måler kødets temperatur op til fem steder og derefter udregner kernetemperaturen, samt hvornår kødet er færdigstegt ud fra de ønsker, du har tastet ind på den medfølgende app.

”Det er en kompleks størrelse at ramme kødets kernetemperatur, fordi man skal ramme helt præcist. Faktisk kan én centimeter betyde en forskel på ti grader, og der er en verden til forskel på 50 og 60 grader. Med vores nyudviklede stegetermometer måler vi kødets temperatur op til fem forskellige steder, og ud fra en specieludviklet matematisk udregning sikrer vi, at du rammer kødets kernetemperatur spot on, uanset hvordan spyddet er placeret i kødet”

En grillaften skal være en totaloplevelse for alle

Med CookPerfect følger en app, som du har liggende på din telefon eller tablet. Når du stikker målespyddet ind i et stykke kød, vælger du hvilket stykke kød, det er, samt den kernetemperatur du ønsker – eller du vælger et visuelt billede af, hvad farve dit kød skal have. Derefter måler CookPerfect kødets temperatur, og ved hjælp af algoritmen beregner appen i løbet af få minutter, hvornår dit kød vil være færdigt.

”Derfor er det ligegyldigt, hvor man stikker spyddet ind i kødet,” siger Martin Kloster og tilføjer:

”En grillaften skal være en totaloplevelse for alle. Med CookPerfect får du foræret tidspunktet for, hvornår dit kød er færdigt – ud fra de ønsker, du selv har tastet ind på appen. Så kan du smide stress og utryghed over bord og i stedet koncentrere dig om slappe af og hygge dig med familie og venner. Og som prikken over i’et kan du servere et perfekt stykke kød.”

CookPerfect er klar til at tage kampen op med de store

Slutningen af 2017 gennemførte CookPerfect en succesfuldt Crowdfunding kampagne, hvor knap 1000 produkter blev leveret ud som den ideelle julegaver, som lovet.

”Flere af vores backers fra Crowdfundningen har givet os meget positiv feedback - når man bl.a. hører at CookPerfect har stået for tilberedningen af juleanden og flæskestegen og det aldrig har smagt så saftigt og det samtidig aldrig har været så nemt, så bliver man da utrolig stolt og glad” siger iværksætter Martin Kloster.

CookPerfect er nu klar til at lancere CookPerfect, hvor der i 2018 fokuseres på det nordiske marked. CookPerfect er allerede nu at finde i flere butikker og byggemarkeder i Danmark og mange flere kommer til i løbet af foråret.

Så det er allerede nu muligt og erhverve sig det banebrydende stegetermometer, du kan finde din lokale forhandler her.

For yderligere oplysninger:

Læs mere om CookPerfect på Backyard Livings hjemmeside: www.backyardliving.dk/brands/cookperfect/

Fakta om CookPerfect

CookPerfect er verdens første intelligente stegetermometer. Vores stegetermometer måler kødets temperatur op til fem steder, og ud fra en specieludviklet algoritme beregner termometeret sig frem til kødets kernetemperatur og lader dig vide hvornår kødet er færdig og klar til servering. Det er ligegyldigt, hvordan termometeret bliver stukket ind – kødet bliver perfekt tilberedt hver gang.

FAQ: De mest stillede spørgsmål

Hvad er det, der adskiller CookPerfect fra andre stegetermometre?

- CookPerfect måler kødets temperatur fem forskellige steder, der giver basisdata til vores algoritme, der ud fra en matematisk udregning beregner kernetemperaturen i kødet, hvor andre termometre kun måler temperaturen i spidsen af termometeret. Derfor er du meget afhængig af at få placeret andres termometre helt præcist i kernen af kødet, hvor det principielt er lige meget med CookPerfect.

Hvordan kan I være sikre på at ramme kernetemperaturen?

- Vi har udviklet en algoritme, der ud fra de fem målepunkter udregner det koldeste punkt i kødet (kernestegetemperaturen). Du skal bare sørge for at stikke termometeret gennem midten af kødet.

Kan CookPerfect fortælle mig hvornår kødet er færdigt?

- Ja, med den tilhørende app indstiller du din ønskede stegetemperatur (f.eks. 54 grader), trykker ”start” på app´en, hvorefter vores algoritme efter nogle minutter fortæller, hvornår kødet rammer 54 grader.

Hvad sker der, hvis temperaturen i grillen ændrer sig?

- Vores algoritme beregner løbende stegetiden. Det betyder, at hvis temperaturen i grillen ændrer sig, justeres stegetiden tilsvarende.

Hvor mange stykker kød kan jeg måle samtidigt med CookPerfect?

-Man kan måle to stykker kød samtidigt, med to forskellige spyd og følge udviklingen i App’en

Hvad indeholder CookPerfect produktet?

- Vores standardpakke er CookPerfect Comfort der består af Receiver og et termometerspyd

Kan CookPerfect bruges i al slags kød?

- Ja

Kan CookPerfect bruges i en ovn?

- Ja

• Data, Telekommunikation, IT

• verdens nyhed
  • dansk opfindelse
  • verdens mest sofistikerede stegetermometer
  • cook perfect comfort
  • cook perfect

Backyard Living er en god håndfuld ambitiøse og erfarne folk med stort kendskab til såvel produkter som marked og slutbrugere. Vi har det danske agentur på Napoleon Grill, Traeger Træpillegrill, Cook Perfect, TenderFlame samt Extreme Lounging, og vi servicerer lige nu mere end 200 butikker i Danmark.

Sophie Svenstrup Pedersen

Pressekontakt Marketingskoordinator Markedsføring, PR, SoMe mm. 25323125