Pressemeddelelse -

NORDAMERIKAS STØRSTE PRIVATEJEDE PRODUCENT AF GAS- og KULGRILL VINDER INDPAS I DANMARK

Et nyt grill-brand er på vej mod toppen i Danmark og som sin navnefælle går Napoleon efter at overtage herredømmet. I løbet af 2017 vil Napoleon nemlig være at finde i mere end 200 gør-det-selv-butikker i Danmark, som har fået øjnene op for det canadiske mærke, der har lavet kvalitetsgrill siden 1981.

OPBAKNING FRA GØR-DET-SELV-BUTIKKER

Selv om Napoleon er Nordamerikas største privatejede producent af grill, er det danske kendskab til mærket nærmest ikkeeksisterende. Det laves der om på i 2017. Nye kræfter med mange års erfaring fra grill-branchen står bag det Napoleons danske agentur Backyard Living, og store kæder som 10- 4, Bauhaus, Bygma, Jem&Fix og Stark satser på Napoleon og tror på, at grillene kan tiltrække danskerne. I løbet af 2017 kan danske grill-entusiaster se og købe Napoleon grill og tilbehør i mere end 200 byggemarkeder over hele landet.

NAPOLEON KOMMER TIL DIG

Der lægges store planer og det danske agentur af Napoleon har ikke tænkt sig at læne sig tilbage. Hen over året er der planlagt aktiviteter på mere end 50 håndværkermesser og -festivaller, og derudover er forskellige grillevents er også i støbeskeen: ”Det skal være let og sjovt at grille. Derfor er det vigtigt for os at være tilstede, inspirere og hjælpe på de steder, hvor vi kan komme i kontakt med danskerne; Napoleon er for alle og derfor skal vi også være der til at fortælle om, hvordan man laver den sprødeste svær, den nemmeste sovs eller hvordan det nu lige er, man vedligeholder grillen”, siger direktør Søren Larsen fra Backyard Living, som også har planer om massiv online tilstedeværelse for at møde de danskere, der ikke deltager i messeaktiviteterne.

EGEN UDVIKLING GIVER VERDENSNYHEDER

Napoleons fire fabrikker ligger i Canada og Kina, og der udvikles hele tiden nye produkter. Fx Napoleons JetfireTM tændingssystem, som helt enestående er integreret på alle gasgrill og gør det muligt at tænde din gasgrill med blot et klik og skrue op for gassen på samme knap. Derefter kom Napoleons Sizzle ZoneTM sidebrænder, som er en keramisk infrarød brænder, der helt banebrydende kan få temperaturen op på 980grader på blot 30 sekunder for derved at forsegle smagen i kødet inden det grilles færdigt på den almindelige gasgrill.

I år slutter Napoleon fred mellem kul- og gas-tilhængerne. De lancerer nemlig en kul- og røgebakke, som giver dig lov til at bruge kul på din gasgrill – uanset mærket. Den kombinerede gas- og kulgrill er en realitet på den lettest tænkelige måde.

NOGET FOR ALLE

Selv om Napoleon også laver kulgrill er hovedfokus på gasgrillene, som spænder fra de mindre transportable gasgrill fra 2.600 kr. og op til de store flagskibe til 40.000 kr. Ifølge Søren Larsen ”...sælger (vi red.) kun kvalitetsvarer men vi har noget til alle. Vores små rejsegrill er nok mest til de unge og camping-folket. De har to brænderør, så selvom de er små, kan de bruges til både indirekte og direkte grillning, hvilket er helt enestående. Vi har serierne Rouge og Triumph til børnefamilierne, Le, LEX og Prestige til dem, med mere økonomisk råderum og tid til at nyde

grillenes små gadgets og fede features, og til sidst har vi Prestige Pro til dem, der virkelig er grill- entusiaster og vil have det fedeste af det fede! Vi kan jo kalde Prestige Pro vores rockstjerne-serie.”

HISTORIEN OM NAPOLEON

Napoleon blev grundlagt i 1976 i Canada af tyske Wolfgang og Ingrid Schroeter og senere kom deres sønner ind i familieforetagenet. Dengang lavede de højkvalitets brændeovne under navnet Wolf Steel Ltf og den høje kvalitet i 304 rustfri stål tog de med sig, da de i 1981 skiftede navn til Napoleon og begyndte at udvikle gasgrill.

Mens familien de første år inviterede ansatte med til familie-middage er virksomheden i dag så stor at det ikke længere kan lade sig gøre, men ideologien består. Napoleon har i dag mere end 1000 medarbejdere på verdensplan, hovedkontoret ligger i Barrie, Canada, og det europæiske hovedkontor ligger i Holland.

Det danske agentur har siden 1. august 2016 heddet Backyard Living A/S.

• Mad, drikke

• kvalitetsgrill
  • napoleon
  • prestige pro
  • rejsegrill
  • gasgrill
  • sizzle zonetm sidebrænder
  • jetfiretm tændingssystem
  • napoleon grill

Backyard Living er en god håndfuld ambitiøse og erfarne folk med stort kendskab til såvel produkter som marked og slutbrugere. Vi har det danske agentur på Napoleon Grill, Traeger Træpillegrill, Cook Perfect, TenderFlame samt Extreme Lounging, og vi servicerer lige nu mere end 200 butikker i Danmark.

Sophie Svenstrup Pedersen

Pressekontakt Marketingskoordinator Markedsføring, PR, SoMe mm. 25323125