Simulering i skum af polyuretan-elementer til bilinteriører

• Simuleringsværktøjet Ultrasim® kan nu benyttes til virtuelt procesdesign af instrumentbrætter, der er lavet halvstift polyurethan
  • Yanfeng Automotive Interiors benytter den nye BASF-service til instrumentbrætter i BMW X1
  • Fordele: hurtigere komponentudvikling og større processtabilitet

BASF tilbyder nu en ekstra service i forbindelse med polyuretan-elementer til bilinteriører. BASF's Ultrasim®-simuleringsværktøj er blevet udvidet, så man nu med sikkerhed kan forudsige, hvordan PU-elementerne vil opføre sig under skumdannelsen i både åbne og lukkede støbeforme. Den nye service er særligt velegnet til instrumentbrætter, der er lavet af det halvstive Elastoflex® E-element. Den internationale leverandør til bilindustrien Yanfeng Automotive Interiors benytter det virtuelle procesdesign til de instrumentbrætter, virksomheden producerer til aktuelle modeller som f.eks. BMW X1. På baggrund af CAE-modellen for hvert instrumentbræt og en ny materialebeskrivelse af det halvstive element i Ultrasim® oprettes en simulering ved en skumfyldning, så kunden har mulighed for at opdage potentielle problemer med designet og produktionen af komponenten, før støbeformen laves. Elastoflex® E-instrumentbrætter kan derfor udvikles hurtigere, produktionsprocessen fremskyndes, og omkostningerne reduceres.

Ultrasim® præsenteres nærmere på K-messen i Düsseldorf 19-26 oktober. Kom gerne og besøg os i Hall 5, C21/D21.

Klik her for att læse hele press releasen på www.basf.com

• Kemikalieindustrien

• instrumentbræt