BASF byder på Pronova BioPharma

• BASF har budt NOK 12,50 per aktie
  • Pronovas bestyrelse og ledelse anbefaler købstilbud fra BASF
  • Forhåndsgodkendelse af omkring 60% af aktiekapitalen

Ludwigshafen, Tyskland – 21. November 2012 – BASF planlægger at erhverve Pronova BioPharma ASA, Lysaker i Norge, en pioner inden for forskning, udvikling og fremstilling af omega-3 fedtsyrer. BASF har indgået en aftale med Pronova om at lave et anbefalet offentligt købstilbud, om overtagelse til Pronovas aktionærer, og vil tilbyde at betale NOK 12,50 for hver Pronova aktie.

For yderligere information http://www.basf.com/group/pressrelease/P-12-517

BASF er verdens førende virksomhed inden for kemisk industri – The Chemical Company. Produktporteføljen strækker sig over alt fra kemikalier, plastmaterialer og forædlingsprodukter til plantebeskyttelsesmidler til olie og gas. Vi forener økonomisk succes med social ansvarlighed og miljøbeskyttelse. Gennem videnskab og innovation gør vi vore kunder i næsten alle brancher i stand til at leve op til samfundets aktuelle og fremtidige krav. Vores produkter og systemløsninger bidrager til bevarelse af ressourcer, sikrer sunde fødevarer og ernæringsprodukter og hjælper med at forbedre livskvaliteten. Vi har opsummeret dette bidrag i vores virksomhedsformål: "We create chemistry for a sustainable future". I 2011 opnåede BASF en omsætning på ca. 73,5 milliarder euro og havde ved årets slutning mere end 111.000 medarbejdere. BASF's aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA) og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på internettet på www.basf.com eller i det sociale nyhedsrum på newsroom.basf.com.