BASF er BMW’s mest bæredygtige innovationspartner

BASF blev hædret med en BMW Supplier Innovation Award 2018 som vinder af kategorien for bæredygtighed. BMW Group oplyste, at BASF opnåede det bedste resultat for CO2 udledning i den rapport, der er offentliggjort af NGO-organisationen CDP (Carbon Disclosure Project). BASF’s faste forankring internt i virksomheden i kampen mod klimaforandringer var endnu en årsag til beslutningen.

I tillæg hertil udvikler BASF løsninger, der hjælper sine kunder med at reducere CO2 udledninger. Et eksempel inden for bilindustrien er den innovative, integrerede coating-proces, der reducerer energiforbruget i betydelig grad ved at fjerne et helt trin i coating- og hærdningsforløbet.

“BMW og BASF har i over 50 år delt et fælles mål, nemlig bæredygtig mobilitet,” sagde dr. Martin Brudermüller, bestyrelsesformand i BASF SE, ved prisuddelingen. “Vi anser denne pris for både at være anerkendelse af et langvarigt partnerskab og en motivation til at fortsætte som pionerer og trendsættere inden for bæredygtighed. Vi har således sat os selv det mål at være CO2-neutrale inden 2030.”

• bmw supplier innovation award
  • coatings
  • bæredygtighed
  • bilindustrien