BASF Group øger omsætingen - Indtjening under kvartalet sidste år

I tredje kvartal af 2018 steg BASF koncernens salg med 8% til 15,6 mia. euro. Dette skyldes primært højere salgspriser i alle segmenter. Volumens vækst og erhvervelsen af Bayer-virksomhederne i august 2018 bidrog ligeledes til omsætningen. Negative valutaeffekter havde en modregningseffekt. Indtægter fra drifter (EBIT) før særlige poster faldt med € 232 mio. til € 1,5 mia., hovedsagelig på grund af det betydeligt lavere bidrag fra Chemicals-segmentet. EBIT før særlige poster faldt også betydeligt i segmenterne 'Functional Materials & Solutions' og 'Agricultural Solutions', men faldt kun lidt i segmentet 'Performance Products'. Dette blev delvist opvejet af en forbedret indtjening i 'Others'.

BASF Group øger omsætningen – indtjening under kvartalet sidste år

• Salgsstigning til 15,6 mia. euro (plus 8%), hovedsageligt drevet af højere salgspriser i alle segmenter (plus 6%) samt højere volumener (plus 2%)
  • EBIT før særlige poster på 1,5 mia. euro (minus 14%), primært på grund af lavere bidrag fra Chemicals-segmentet
  • Nettoresultat på 1,2 mia. euro (minus 10%)