Løsning fra BASF holder stierne på golfbaner i topform

Settlers Run Golf and Country Club holder deres golfvognbaner ryddelige, tørre og pæne takket være bindemiddelsystemet Elastopave® i polyuretan fra BASF. Country clubben og golfbanen, der er designet af Greg Norman og ligger i Melbourne, er den første i Australien, der benytter Elastopave. Den innovative belægningsløsning er nem at anvende, kræver ganske lidt vedligeholdelse og hjælper med at reducere oversvømmelser og erosion og mindsker derfor vedligeholdelsesomkostningerne. De mange forskellige farvemuligheder gør også belægningen velegnet til at forbedre udtrykket af en hvilken som helst golfbane til en overkommelig pris.

Vi er meget imponerede over de indledende resultater og har fået god feedback fra vores medlemmer efter lægningen. Det porøse dæklag forhindrer, at der dannes vandpytter, hvilket betyder færre skader på golfvognbanen, lavere vedligeholdelsesomkostninger og kortere reparationstid.Vi skal blot spule belægningen med vandslangen, når den skal rengøres", sagde Stuart Graham, tilsynsførende for golfbanen i Settlers Run Golf and Country Club.

Elastopave® er et polymerkomposit, der er blandet med grus eller sten. Den store mængde sten i forskellige størrelser skaber flere forbundne hulrum end cement eller tjære og derfor større vandgennemtrængelighed. Offentlige områder, der er belagt med Elastopave, kan absorbere en anslået mængde vand på 4.000 liter pr. time pr. kvadratmeter.

"Elastopave er et effektivt og holdbart system med mange designmuligheder. Belægningen kan varieres, så den passer ind i omgivelserne og matcher den enkelte golfbanes unikke design", sagde Andy Postlethwaite, Senior Vice President, Performance Materials Asia Pacific, BASF.

• Kemikalieindustrien

• polyuretan
  • performance materials
  • belægningsløsning