Ny effektpigmenter fra BASF muliggør varme farver med et antiklook til elegant interiør

Med Firemist® Velvet Gold og Firemist Velvet Russet har BASF lanceret to nye effektpigmenter på verdensplan: En guldfarve, der er elegant og på samme tid diskret, samt en iøjenfaldende rødbrun farve med et shine af metal. De to farvenuancer afslutter Firemist Velvet serien, som også inkluderer pearl- (hvid), bronze- og kobberpigmenter. Firemist Velvet produkterne tilbyder producenter af dekorativ interiørmaling nogle unikke og varme designmuligheder med et antikt udtryk og en attraktiv tekstureret overflade. Derudover er der anvendelsesområder såsom trykfarve til tapet af højkvalitet og elegant design til emballage.

• dekorativ
  • interiørmaling
  • maling
  • interiør
  • design
  • pigmenter
  • effektpigmenter
  • firemist velvet russet
  • firemist velvet gold
  • firemist velvet

Hos BASF skaber vi kemi – og har gjort det i 150 år. Vores portefølje strækker sig over alt fra kemikalier, plastmaterialer, forædlingsprodukter og plantebeskyttelsesmidler til olie og gas. Som verdens førende virksomhed inden for kemisk industri kombinerer vi økonomisk succes med miljøbeskyttelse og social ansvarlighed. Gennem videnskab og innovation gør vi vore kunder i næsten enhver branche i stand til at leve op til samfundets aktuelle og fremtidige krav. Vores produkter og løsninger bidrager til bevarelse af ressourcer, sikre ernæringsprodukter samt forbedre livskvaliteten.
Vi har opsummeret dette bidrag i vores virksomhedsformål: We create chemistry for a sustainable future. I 2014 opnåede BASF en omsætning på mere end 74 milliarder euro og havde ved årets slutning mere end 113.000 medarbejdere. BASF's aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA)
og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på internettet på www.basf.dk