Nye Fliselimsprodukter flytter grænser – både ude og inde

Stort tidspres, en hårdt presset økonomi og store krav til holdbarhed – tempoet i byggesektoren er konstant stigende. Den nye generation af intelligente flisemonteringsprodukter er PCI‘s svar på markedets konstant stigende krav, siger Frank Blinkenberg, salgschef hos PCI. Vi har allerede fået mange positive reaktioner fra tilfredse brugere. Det er primært tre produkter i den nye generation, som nu kommer på markedet:

PCI Seccoral® 2K Rapid

Dette er en videreudviklet version af PCI Seccoral® 2K, der i over 20 år er blevet anvendt som membran i krævende flisemonteringsprojekter. Med et forbrug på kun 2,5 kg/m2 er PCI Seccoral® 2K Rapid meget økonomisk i brug. Produktet har en cremet konsistens, der gør det nemt at bruge, og en meget svag lugt. Fliser og natursten kan monteres på tætningslaget efter blot fire timer. Den hurtighærdnende, revneoverbyggende og vandtætte fuge er testet officielt til drikkevandsområdet (W 347 og W 270). Den tillader vanddamp at passere og er dermed egnet til frisk beton. Fugen er egnet både over og under terræn og i såvel nye som i gamle bygninger. Eksempler på anvendelsesområder er tætning af flisebelagte bruserum, facader, bassiner samt tætning under altan- og terrassegulve.

PCI Flexmørtel® S2

Det stærkeste PCI Flexmørtelprodukt nogensinde! Ingen af vores klæbeprodukter til dato har været så universelle og fleksible. PCI Flexmørtel® S2, har fantastiske klæbeegenskaber og kan uden problemer bruges til de store fliser, som er moderne lige nu. Afrivningsstyrken er ekstremt høj; 300 ton/m2. Produktet er egnet til kun 1 måned gammel beton og til cementgulve, endvidere opnås den beste klasificering når det gælder emissionen til luften. Limen anvendes med fordel ude og inde, på vægge og gulve, på opvarmede gulve og i udendørs miljøer. Klinker og fliser kan lægges på gulvmørtel efter kun tre dage eller så snart, cementgulvet kan betrædes.

PCI Nanofug® Premium

Her har vi bragt teknologien bag vores mest solgte fuge PCI Nanofug op på et helt nyt niveau! Dette er uden tvivl PCI's bedste fleksible fugemørtel – der findes ikke en mere allround og stabil fugemørtel, der er lettere og hurtigere at bruge. Fugen har en fin overfladestruktur, kan anvendes både inde og ude samt tilbydes i hele 23 farver. Den har stærkere easy-to-clean-effekt, høj modstandskraft mod sure rengøringsmidler og er som det eneste produkt på markedet antibakteriel. Sidstnævnte egenskab er dokumenteret af Fraunhofer-Institut für Grenzflächen- und Bioverfahrenstechnik IGB. Produktet passer til alle typer keramiske fliser herunder ikke sugende fliser, glas, agglomarmor og natursten, der er modtagelige for pletter. Med fin struktur og høj vedhæftning til flisernes kanter passer den fleksible fuge fint til trenden mod stadigt smallere fuger. Brugstiden er hele 40 minutter, og gulve kan betrædes efter kun to timer.

_________________________________________

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:

Maria Bäckestig

Mobil: +46 705-83 98 72

E-mail: maria.backestig@basf.com

• Bygning, ejendom

• pci
  • lim og spartelmasser

Om PCI

PCI er en del af BASF. PCI er førende leverandør af flisebelægningsmateriale i Tyskland, Østrig og Schweiz og er en drivende innovatør af nye hæfte- og fugeprodukter til kakler, klinker og montering af natursten. PCI kan endda tilbyde forskellige systemer til trinlydsreduktion og har et bredt produktsortiment for reparation af beton. Mere information om PCI findes på  www.pci-danmark.dk

Om BASF – Dansk (Danish)

Hos BASF, skaber vi kemi – og har gjort det i 150 år. Vores portefølje strækker sig over alt fra kemikalier, plastmaterialer, forædlingsprodukter og plantebeskyttelsesmidler til olie og gas. Som verdens førende virksomhed inden for kemisk industri kombinerer vi økonomisk succes med miljøbeskyttelse og social ansvarlighed. Gennem videnskab og innovation gør vi vore kunder i næsten enhver branche i stand til at leve op til samfundets aktuelle og fremtidige krav. Vores produkter og løsninger bidrager til bevarelse af ressourcer, sikre ernæringsprodukter samt forbedre livskvaliteten. Vi har opsummeret dette bidrag i vores virksomhedsformål: We create chemistry for a sustainable future. I 2014 opnåede BASF en omsætning på mere end 74 milliarder euro og havde ved årets slutning mere end 113.000 medarbejdere. BASF's aktier handles på børserne i Frankfurt (BAS), London (BFA) og Zürich (AN). Yderligere oplysninger om BASF findes på internettet på www.basf.dk