PCI Geofug

PCI Geofug – fugen, der nærmest renser sig selv

Mens fugerne hidtil har været en nødvendig biting, som man har været nødt til at finde sig i, når man har bestemt sig for en keramisk gulvbelægning, starter nu, med PCI Geofug, en ny tidsalder.

Helhed og homogenitet er egenskaber, der fra nu af beskriver både fliser og fuger. Det, der hidtil udelukkende gjaldt fliserne, gælder nu også for fugerne. PCI Geofug giver så at sige fugerne de samme fordele, som de keramiske fliser allerede har.

Planlæggere og arkitekter får nu mulighed for at designe overflader med en ensartethed i fugens farve, der samtidig tåler høje belastninger. Grundlaget for denne udvikling er integreringen af geopolymerteknologi i udviklingen af fugemørtel. Geopolymerer er uorganiske materialer, der er nært beslægtet med naturlige sten. Ligesom sten har også geopolymerer en usædvanlig god holdbarhed og en høj hårdhedsgrad. Og næsten ligesom keramiske fliser består deres struktur af mineralske komponenter. Takket være PCI Geofugs super-hydrofile egenskaber er fugen særdeles olie-, fedt- og smudsafvisende. Snavs eller andre rester og stoffer skylles af fra undersiden og kan ikke sætte sig fast på fugens overflade. Derfor holder fugen sig ren og bevarer sit pæne udseende i lang tid.

Da fugerne takket være peciclean-effekten nærmest er selvrensende, forbliver Geofug-fuger pæne, hygiejniske og modstandsdygtige over for visse skimmelsvampe, der kan eksistere i fugtige og våde rum.

Muligheden for at kunne tilpasse fugerne farvehomogent efter flisernes farve samt de keramiske materialers ensartethed forener de to dele til en æstetisk smuk samt funktionel og hygiejnisk enhed – allerede ved fugebredder mellem 1 og 6 mm overbeviser PCI Geofug med en høj fyldningsgrad og en særlig fin overflade.

Flise og fuge udgør en harmonisk enhed, der afviser snavs og visse skimmelsvampe. Resultatet er stor holdbarhed samt berøringsmæssig og optisk velvære.

Se vores præsentationsvideo på www.basf-cc.dk/geofug

• geopolymer
  • høj hygiejne
  • mindre rengøring