BAUHAUS hjælper kunderne med at træffe det grønne valg

BAUHAUS Danmark har netop introduceret den grønne logo-mærkning Pro Planet, som skal hjælpe byggevarehusets mange kunder med at træffe et grønnere valg, når de køber produkter i BAUHAUS.

Tidligere på året annoncerede BAUHAUS, at de udvider med deres 18. byggevarehus, nærmere betegnet i Gladsaxe, som et led i den positive udvikling hos en af Danmarks største byggevare-koncerner.

Men det er ikke kun sin egen tilstedeværelse, BAUHAUS har fokus på at udvide. BAUHAUS vil også udvide den grønne horisont hos byggevarehusets kunder gennem det nye miljø-logo, Pro Planet. Logoet skal gøre det nemt for kunderne at passe bedre på miljøet ved at kunne træffe nogle grønne valg, når der købes ind i byggevarehuset. Her findes blandt andet produkter som giftfri ukrudts-midler, FSC-godkendte havemøbler, regnvandstønder, miljørigtig maling og varmegenvindings-anlæg. Kunderne kan via logomærkningen blive klogere på, hvordan de træffer mere bæredygtige og miljørigtige valg, når de handler i BAUHAUS.

Starten på en grøn rejse
Hos BAUHAUS er vi ikke frelste på nogen måde, men vi vil gerne være ansvarlige og generelt drive mere bæredygtige byggevarehuse. Pro Planet er en helt konkret hjælp til vores kunder, som gør det nemt for dem at træffe det grønne valg, når de handler hos os. Vi har også opstillet containere til brugte batterier og lyskilder og installeret store områder med LED-belysning i de fleste byggevare-huse for at reducere energiforbruget.

Så vi har taget de første skridt på rejsen mod at uddanne os selv og vores kunder i at træffe det grønne valg, og vi er langt fra færdige, siger Mads Jørgensen, administrerende direktør hos BAUHAUS.

Pro Planet-logoet kan i første omgang ses i tilbudsaviser - både online og i postkassen. Næste step er at synliggøre det grønne valg i samtlige BAUHAUS-byggevarehuse og aktivt guide kunderne til at vælge en mere miljørigtig hverdag, når de fx går gennem havecenteret eller VVS-afdelingen.

BAUHAUS er en af Europas største byggemarkedskæder med mere end 300 varehuse i 19 lande. Vi åbnede det BAUHAUS har 17 fysiske byggevarehuse i Danmark fordelt over hele landet: Aalborg, Esbjerg, Glostrup, Herning, Hillerød, Hjørring, Holbæk, Ishøj, Kolding, Næstved, Odense, Randers, Roskilde, Tilst, Valby, Vejle og Viby. Desuden har BAUHAUS en web-shop med et kæmpe udvalg.

Varehuskæden har ca. 1.500 medarbejdere i Danmark.

BAUHAUS er en af Europas førende byggevarehuskæder. Kæden er schweizisk ejet, har hoved-domicil i Mannheim i Sydtyskland, er økonomisk velfunderet og er overvejende selvfinansierende. BAUHAUS er repræsenteret i 19 lande og driver mere end 300 byggevarehuse. Kæden åbnede sit første byggevarehus i Danmark i 1988.