Få professionel hjælp til hus- og havearbejdet

Sommeren byder ofte på arbejdsprojekter i både hus og have. Nu er der hjælp at hente til det hårde og besværlige arbejde. Bauhaus udvider nemlig den populære Montageservice-ordning og tilbyder nu professionel hjælp til alt fra montering af postkasser, flagstænger og fliselægning til maling, tapetsering og vvs-installationer til fast pris.

Bauhaus lancerede sidste år konceptet Montageservice, som er et tilbud til varehusets kunder om at få monteret og installeret indkøbte produkter til en fast pris. Varehuset sørger for alt det praktiske, så kunden slipper for selv at skulle kontakte håndværkere og indhente tilbud. Samtidig garanteres det, at arbejdet udføres af lokale og professionelle fagfolk efter gældende forskrifter.

”Montageservice er til for at gøre livet lettere og tryggere for kunderne, der har taget rigtigt godt imod konceptet, som vi lancerede og testede på Sjælland sidste år. Derfor tilbyder vi nu Montageservice i hele landet og udvider ordningen med endnu flere tilbud til vores kunder, så de kan gå sommeren i møde uden selv at skulle tænke på besværligt hus- og havearbejde,” siger Martin Knappe, der er chef for Montageservice.

Mere tid til fritid I det nye Montageservice-katalog tilbydes eksempelvis hjælp til både lægning af fliser og tag, montering af tagrender, postkasser og drivhuse og sågar opførsel af en bjælkehytte i haven. Og de mange forskellige typer af opgaver er en helt bevidst del af strategien for Bauhaus.

”For nogle kunder handler det om at få udført arbejde, som de ikke selv kan eller må udføre. Det kan f.eks. være el- og vvs-installationer eller maler- og tømreropgaver, hvor den indre gør-det-selv-mand kommer til kort,” forklarer Martin Knappe.

”Men for andre handler det også om at slippe for besværet og få mere fritid til sig selv og familien. Og her kan små ting som ophæng af lamper og gardiner eller montering af mindre inventar være en stor hjælp,” siger han.

Garanteret godt håndværk – til fast pris

Montageservice kan bestilles direkte i varehuset, hvor kunden får et tilbud med en fast pris på opgaven. Som en del af pakken giver Bauhaus 2 års reklamationsret på både produkter og montagearbejdet.

”Alt for mange kender til besværet med at indhente tilbud fra forskellige håndværkere. Samtidig har mange sikkert oplevet ubehagelige overraskelser med dårligt udført arbejde eller opgaver, som pludselig blev dyrere end aftalt. Med Montageservice sørger vi for alt det praktiske. Vi bruger lokale, autoriserede håndværkere, og vi sender først en regning, når opgaven er udført. Præcis som enhver håndværksopgave burde være,” siger Martin Knappe, der i øvrigt selv er uddannet tømrer.

Fototekst:

Foto 1a+1b: Som det første byggevarehus i Danmark lancerede Bauhaus i 2015 Montageservice, der tilbyder kunderne at få monteret deres købte produkter af professionelle håndværkere til en fast pris. Nu er udvides ordningen til at dække en endnu bredere vifte af opgaver til hus og have.

Yderligere oplysninger:

Regionschef i Bauhaus, Martin Knappe, tlf. 87 42 34 71.

Pressekoordinator i Bauhaus, Grethe Juhl, tlf. 87 45 05 06.

• montage

Bauhaus er en schweizisk ejet koncern og har været i Danmark siden 1988. Bauhaus er repræsenteret i 17 lande og driver mere end 230 byggevarehuse.

Bauhaus har 16 byggevarehuse i Esbjerg, Glostrup, Herning, Hillerød, Hjørring, Holbæk, Ishøj, Kolding, Næstved, Odense, Randers, Roskilde, Tilst, Vejle, Viby J og Aalborg.