Liam Condon ny administrerende direktør for Bayer CropScience

30. oktober 2012 – Liam Condon (44) er udnævnt som administrerende direktør for Bayer CropScience pr. 1. december 2012. Han overtager den ledende stilling efter Sandra E. Peterson, som forlader virksomheden den 30. november. Liam Condon har været direktør for Bayer Vital GmbH i Leverkusen og leder af Bayer Pharmas forretning i Tyskland siden januar 2010.

"Liam Condon er en højt kvalificeret leder med stor erfaring og ekspertise inden for marketing og salg. Han har demonstreret sine lederevner igennem en 20 år lang international karriere. Vi er overbeviste om hans evne til at fortsætte den fremtidige dynamiske udvikling af Bayer CropScience", fortalte CEO for Bayer Koncernen Dr. Marijn Dekkers. "At sikre høsten og madforsyningen for mennesker og dyr verden over er blandt de største temaer i vores tid. Jeg ser frem til at gøre mit bedste for vores kunder i landbrugsindustrien i tæt samarbejde med mine CropScience kolleger og i tråd med vores mission 'Bayer: Science For A Better Life’,” fortæller Liam Condon.

Liam Condon er født i Dublin, Irland d. 27. februar, 1968. Han har læst International Business i Dublin og har med et stipendiat fra den tyske akademiske udvekslingsservice (DAAD) læst på det tekniske universitet i Berlin. Han har en bachelorgrad i International Marketing & Languages fra Dublin City University og en MBA fra Japan Management Association. Gennem de seneste 20 år har Liam Cordon haft stillinger med stigende ansvar inden for medicinalindustrien i Europa og Asien. Fra 2007 til 2010 var han administrerende direktør for Bayer HealthCare Kina og for Bayer Pharma i Kina. Liam Condon har desuden været administrerende direktør for Schering i Kina, hvor han startede i 2005. Før det var han Regional Marketing and Medical Director for Scherings Asia-Pacific/Middle East region, der har base i Berlin. Han har desuden arbejdet som chef for en forretningsenhed i Osaka i Japan i fem år. Tidligere har Liam Condon haft forskellige marketing- og salgsstillinger i Schering i Tyskland.

Liam Condon er gift og har to børn. Udover at han taler irsk (gælisk), som er hans modersmål, taler han engelsk, tysk, fransk, japansk og kinesisk (mandarin). I sin fritid er han en ivrig maratonløber.

HD print foto kan downloades fra vores presseserver:www.press.bayer.com.

For mere information besøg www.bayer.dk og www.bayer.com

Forward-Looking Statements
This release may contain forward-looking statements based on current assumptions and forecasts made by Bayer Group or subgroup management. Various known and unknown risks, uncertainties and other factors could lead to material differences between the actual future results, financial situation, development or performance of the company and the estimates given here. These factors include those discussed in Bayer’s public reports which are available on the Bayer website at www.bayer.com. The company assumes no liability whatsoever to update these forward-looking statements or to conform them to future events or developments.

• Jordbrug, landbrug, fiskeri

• frøbeskyttelse
  • plantebeskyttelse
  • cropscience
  • fødevaresikring
  • landbrugsindustrien
  • ledelse
  • fødevareindustrien
  • fødevarer

Bayer er en international virksomhed med kernekompetencer inden for sundhed, ernæring og højteknologiske materialer. Vores produkter og serviceydelser har til formål at gavne mennesker og forbedre deres livskvalitet. Samtidig arbejder vi for at skabe værdi gennem innovation, vækst og en høj indtjeningsevne. I 2011 havde Bayer 111.800 ansatte og en omsætning på 36,5 mia. euro og investerede 2,9 mia. euro i forskning og udvikling, svarende til 8 % af koncernens omsætning. Bayer koncernen har forpligtet sig til at følge principperne om bæredygtig udvikling og til at agere som en social og etisk ansvarlig virksomhed. Derfor vægter vi økonomisk, miljømæssig og social ansvarlighed lige højt i vores virksomhedspolitik.

Signe Hansen Lindsten

Pressekontakt Communications Manager Corporate Communications +45 45 23 50 08