Ny digital plantedoktor løser hurtigt dine plante- og haveproblemer

København, 22. marts 2013 - I denne tid opsætter 32 forskellige Bilka Havecentre og Bauhaus byggemarkeder over hele Danmark nye digitale plantedoktorer, som hjælper kunderne med hurtigt at finde den rette løsning på deres specifikke planteproblem.

Finder den optimale løsning på få sekunder
Plantedoktoren er en kompakt letvægts touch screen, der på ingen tid er klar med løsninger på forskellige hus- og haveproblemer. Du får en simpel kort beskrivelse af hvert problem, og billeder og illustrationer gør sygdomme og plager lette at identificere. Samtidig hjælper den digitale plantedoktor dig også med at finde den mest miljørigtige løsning, da den guider dig til at vælge det rette produkt med den rette effekt, så du derved bruger mindre.

Prøv selv plantedoktoren og få tips og tricks!
Udover at plantedoktoren findes i et udvalg af Bilka havecentre og Bauhaus byggemarkeder, kan du også selv prøve plantedoktoren hjemme fra din egen stue på Bayer Gardens hjemmeside. Her finder du også flere gratis råd og tips om bekæmpelse af alt fra myrer og insekter til ukrudt og plantesygdomme.

Sådan fungerer Plantedoktoren:

Ved at klikke dig frem, kan du øjeblikkeligt gennem 4-5 hurtige skridt få et overblik over mulige løsninger på specifikke planteproblemer:

Skridt 1: Startskærmen er tydeligt inddelt i forskellige hovedkategorier: skadedyr, græsplæne, potteplanter, ukrudt, grøntsager og have & friland.

Skridt 2: Du får et overblik over underkategorierne af de forskellige plantetyper.

Skridt 3: Se et tydeligt billede og en kort beskrivelse af skaden, der identificerer problemet.

Skridt 4: Du får en detaljeret beskrivelse med flere billeder af samme problem og konkrete løsningsforslag.

Skridt 5: Den valgte løsning beskrives detaljeret, og du kan læse mere om anbefalede produkter.

Kontakt:
Mia Andersen
Nordic Product Manager
Bayer Environmental Science
E-mail: mia.andersen@bayer.com
Tlf.: +45 21143320

• planteproblemer
  • byggemarked
  • touch screen
  • hus og have
  • planter
  • have

Bayer er en international virksomhed med kernekompetencer inden for sundhed, ernæring og højteknologiske materialer. Vores produkter og serviceydelser har til formål at gavne mennesker og forbedre deres livskvalitet. Samtidig arbejder vi for at skabe værdi gennem innovation, vækst og en høj indtjeningsevne. I 2012 havde Bayer 110.500 ansatte og en omsætning på 39,8 mia. euro og investerede 3,0 mia. euro i forskning og udvikling, svarende til 8 % af koncernens omsætning. Bayer koncernen har forpligtet sig til at følge principperne om bæredygtig udvikling og til at agere som en social og etisk ansvarlig virksomhed. Derfor vægter vi økonomisk, miljømæssig og social ansvarlighed lige højt i vores virksomhedspolitik. Se www.bayer.dk for mere information.

Signe Hansen Lindsten

Pressekontakt Communications Manager Corporate Communications +45 45 23 50 08