Til nytårskur hos H.M. Dronningen

Vicelandschef Stine Arenshøj gik i dag nytårskur på Christiansborg til Beredskabsforbundets protektor

Solen skinnede smukt, da Beredskabsforbundets vicelandschef Stine Arenshøj i dag ved middagstid ankom til Christiansborg, hvor forbundets protektor H.M. Dronningen holdt nytårskur på Christiansborg Slot for officerer fra Forsvaret og Beredskabsstyrelsen, I., II., og III. Rangklasse samt repræsentanter for større landsorganisationer og kongelige protektioner.

Stine Arenshøj var i fuld uniform, blev ført op til De Kongelige Repræsentationslokaler, skrev sig ind og fik kaffe og k

ransekage i det fineste porcelæn, indtil hun blev kaldt op og stillede sig i række for at komme ind og går kur til H.M. Dronningen, H.K.H. Kronprinsen og H.K.H. Kronprinsessen.

”Godt nytår”, sagde Stine Arenshøj og bukkede sig respektfuldt for H.M. Dronningen, som tog flot imod med smil og høflighed i imponerende omgivelser med farverige gobelinet og vægge dekoreret med marmor.

”Jeg fik en følelse af både stor respekt og ydmyghed”, siger Stine Arenshøj om, hvad hun beskriver som en både positiv og behagelig oplevelse.

Se billeder fra nytårskuren på Kongehusets hjemmeside

Foto: Anders Hviid