Best Western Hotell Borås og Textile Fashion Center indgår nyt POP-IN-samarbejde

Best Western Hotell Borås åbner modehotel sammen med Textile Fashion Center

I et nyt POP-IN-samarbejde går Best Western Hotell Borås og Textile Fashion Center sammen og skaber en nytænkende hotelværelsesoplevelse. Fra 1. februar driver Textile Fashion Center minihotel på Hotell Borås. Værelset bærer præg af den store indflydelse fra Textile Fashion Center, som har skabt en personlig oplevelse for den mode- og tekstilinteresserede hotelgæst.

Som en del af det nye POP-IN koncept giver Best Western Hotels & Resorts udvalgte samarbejdspartnere mulighed for at åbne hotel i netværkets egne hotelfaciliteter. De første i dette samarbejde er Textile Fashion Center som åbner mode- og tekstilværelse på Hotell Borås med åbning den 1. februar.

Værelset emmer af mode og tekstil. Guldpuder pryder sengen og værelsets øvrige interiør er specielt designet til samarbejdet. Der er mode litteratur til rådighed og vinderen af Show Up Fashion Awards, Lovalot, viser sit tøj frem på værelset.

På Textile Fashion Center arbejder vi ofte kreativt med for eksempel forskere, virksomheder og studerende i forskellige typer projekter. At samarbejde med Hotell Borås og få muligheden for at skabe sit eget hotelværelse har været rigtig sjovt og spændende”, siger Frida Stålhandske, Marketingkoordinator på Textile Fashion Center.

Åbningsfesten finder sted den 1. februar, når dørene åbnes for første gang. Til åbningen sælges der ligeledes et udvalg af tøj fra Textile Fashion Centers butik Fashion Gallery, kreeret af designere fra Textile Fashion Centre.

Best Western Hotels & Resorts består af en hotelfamilie med lokale hoteller, hvor intet hotel er magen til de andre. Alle hoteller drives af iværksætteriske ildsjæle, som skaber unikke hoteloplevelser – Hotell Borås er ingen undtagelse. Med nyrenoverede værelser i smuk art deco-stil passer hotellet perfekt til et mode- og tekstilværelse.

Vi vil vise, at vi har en reel interesse for den by, vi lever og arbejder i, hvorfor et samarbejde med en så stærk lokal aktør, som Textile Fashion Center, føles helt rigtigt for os”, siger Janne Johansson, Partner samt Salgs- og marketingansvarlig på Best Western Hotell Borås.

Om Pop-in

Pop-in er et samarbejdskoncept, der er udviklet af Best Western Hotels & Resorts. Konceptet indebærer at Best Westerns lokale hoteller samarbejder med lokale aktører i andre industrier såsom mode, kultur eller tech. Aktørerne kan i en periode prøve på at drive hotel i hotellet, ved at indrette et hotelværelse og fylde det med et indhold, som skaber en anderledes og unik oplevelse for gæsten.

Om Textile Fashion Center

Textile Fashion Center er en arena, der samler forskning, uddannelse, iværksætteri og innovationskraft under ét og samme tag i Sveriges tekstil hovedstad Borås. Over 2000 personer besøger centret hver dag, og ambitionen er at blive Europas ledende science park indenfor tekstil og mode. Organisationer som indgår i Textile Fashion Center er blandt andet Textilhögskolan, Högskolan i Borås, Textilmuseet, Marketplace Borås, Fashion Gallery, FashionInk, Smart Textiles med flere.

Best Western Hotell Borås

I verdens største hotelfamilie finder man Best Western Hotell Borås, et lille hotel med 52 værelser, som har eksisteret siden 1929. Byggeåret har inspireret til hotellets gennemgående art deco-interiør. Hotell Borås ligger centralt tæt på butikker, caféer, restauranter og bare nogle hundrede meter fra Textile Fashion Center. Hotellet har tre stjerner og tilbyder gæsterne en indbydende lounge og en fremragende restaurant.

Janne Johansson, partner samt Salgs- og marketingansvarlig

Best Western Hotell Borås