Best Western Hotels & Resorts udvider i Stockholm med Djurgårdens hotelperle Hasselbacken

Fra den 1. marts 2019 indgår det velrenommerede hotel Hasselbacken på Djurgården i Stockholm, i Best Western Hotels & Resorts voksende hotelportefølje i Skandinavien. Det er kun lidt over en uge siden, at Pop House Sweden, med hovedejerne Björn Ulvaeus og Conni Jonsson, offentliggjorde købet af det prestigefyldte hotel.

Hasselbacken har været en del af Stockholms centrale restaurant og underholdningstilbud i over 250 år, og i 1992 udbyggede virksomheden til også at omfatte hotel. Med sin unikke beliggenhed på Djurgården med blikfang over Stockholms indløb, har mange stockholmere og tilrejsende besøgt eller lagt mærke til bygningen med sin storslåede udsmykkede varme rosafarvede facade.

Nu kommer hotellet til at indgå i BW Premier Collection – varemærket med udvalgte hoteller, som kendetegnes af unikt design, arkitektur og høj service. Blandt disse findes eksempelvis Pop House Hotel på Djurgården, Hotel Kung Carl ved Stureplan, The Winery Hotel i Solna og NOFO Hotel på Södermalm.

”Vi er utrolig glade for, at Pop House endnu engang viser tillid til Best Western. I en tid hvor flere og flere hoteller opsluges af de store hotelkæder, vil vi værne om mangfoldigheden i branchen og give hvert hotel mulighed for at vise sin historie og skabe sit tilbud, hvor Best Western primært er garant for oplevelsen. Derfor er vi også overbeviste om, at vi er det rigtige valg for Hasselbacken”, siger Johan Michelson, Country Manager for Best Western Hotels & Resorts i Sverige.

Da Pop House Sweden offentliggjorde overtagelsen af Hasselbacken, kom de et skridt tættere på visionen om, at Djurgården skal generobre positionen som Stockholms oplagte underholdnings-destination. Koncernen har tidligere drevet ABBA The Museum, Pop House Hotel og Cirkus.

”Best Western passer til vores hotel, eftersom vi drives af eget entreprenørskab samtidigt med at vi ser værdien i at indgå i en verdensomspændende sammenhæng. Vores vision er at skabe en musik- og underholdningsdestination i verdensklasse på Djurgården, og Best Western hjælper os med at nå ud med dette”, siger Mattias Tengblad, VD og koncernchef Pop House Sweden.

For yderligere information, venligst kontakt:

Best Western Hotels & Resorts
Tlf.: 0735-14 39 08
E-mail: johan.michelson@bestwestern.se

Pop House Sweden Stephanie G. Bonn, Zap PR
Telephone: +46 (0)8 661 11 75
Mobile: +46 (0)70 77 56 110
E-mail: stephanie@zap-pr.com

Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien er en medlemsorganisation med over 150 privatejede Best Western hoteller i Danmark, Norge og Sverige. Engageret værtskab sætter sit personlige præg på hoteloplevelsen for vores gæster. Samtidig har Best Western høje kvalitetskrav til hotelstandarden, hvilket gør at du som gæst ved, hvad du kan forvente samt at pris og produkt stemmer overens. Best Western Hotels & Resorts har over 4.000 hoteller i mere end 100 lande.