Stora Hotellet i Umeå bliver fra januar en del af det eksklusive varemærket BW Premier Collection

Stora Hotellet i Umeå vælger Best Western Hotels & Resorts

Det prisbelønnede designhotel Stora Hotellet i Umeå bliver en del af Best Western Hotels & Resorts. Fra januar 2018 bliver hotellet medlem af verdens største hotelfamilie og kan desuden bryste sig med mærket BW Premier Collection, som er det mest eksklusive varemærke i hotelkæden.

Stora Hotellet er et centralt mødested i en historisk bygning i Umeå. Siden 1895 har det været en storslået og dynamisk spiller på hotelmarkedet. Som rådhus og sømandshus har hotellet i mere end hundrede år tilbudt møder og oplevelser for sine gæster. Som en del af kvarteret Väven er Stora Hotellet et indlysende mødested for gæster og Umeå beboere.

”Som en privatejet virksomhed med høj integritet, klar profil og vores eget stærke varemærke var det vigtigt for os at finde en partner med forståelse for uafhængige eksklusive hoteller, som også kunne møde os kommerciel med et stærkt partnerskab”, siger Markus Olsson VD på Fort Knox ejerselskab til Stora Hotellet.

Stora Hotellet har et unikt design og har de seneste tre år modtaget prisen Travellers’ choice fra TripAdvisor. Hotellet har også tidligere vundet priser fra prestigefyldte Boutique Hotel Awards.

"Vi arbejder konstant på at udvide vores hotelfamilie. Men det vigtige er ikke at være størst, uden også at have en udsøgt blanding af hotelperler, som matcher forskellige gæsters behov. Vi er glade for at byde det prisbelønnede og unikke Stora Hotellet i Umeå velkommen", siger Johan Michelson, Sveriges Country Manager for Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien.

BW Premier Collection er udvalgte eksklusive boutique hoteller med mindst fire stjerner, førsteklasses service, godt design og udvidede faciliteter. Hotellet passer rejsende, som søger en helhedsoplevelse af højeste kvalitet i alt fra overnatning og mødested, til måltider og service.

I forbindelse med tilslutningen af Stora Hotellet har det innovative og moderne søsterhotel U&Me Hotel tilsluttet sig Best Western Hotels & Resorts helt nye varemærke, BW Signature Collection, og bliver derved det første hotel som indgår som en del af varemærket.

Markus Olsson, VD Fort Knox

E-post: Markus@fort-knox.se